onsdag 10 oktober 2012

En skitsak

Är man känslig kan man strunta i detta inlägg, det är mest till för att jag själv ska komma ihåg ;)

När jag ammade 100% så skötte Mimmi magen ung 2-3 ggr/dag, det är ju inget konstigt, alla spädbarn är olika och vid just amning finns inget fel eller rätt med det (när de får ersättning bör de sköta magen regelbundet, annars är de förstoppade, barn som ammas helt kan däremot inte bli förstoppade). När vi sedan vid ca 5 mån försiktigt provade med annat eftersom hon inte var nöjd på kvällarna med bara bröstmjölk (eller, jo om jag ammade 1 gång/h från 16.00-22.00 var hon nöjd, men det funkade ju inte riktigt) så ändrades det genast till att hon skötte magen 1 gång varannan dag, Då ammades hon ändå till 95% men det räckte tydligen. Hon var inte hård i magen och hade inte ont, det kom bara mer sällan istället, skönt tyckte vi;)

För ca 1 vecka sedan upptäckte jag en sak när jag bytte blöja på henne, det var en helt annan konsistens så att säga, haha, jag ropade till och med på brandon så han fick se, -B, kom och titta, en bajskorv!!, snacka om att man är löjligt intresserad av sitt barns bajs... Aja, andra småbarnsföräldrar fattar, alla nya grejer med första barnet är spännande, även sådana här saker;) Tur att inte barnen minns=P

Sedan 4 dagar tillbaka så har hon istället börjat sköta magen många gånger om dagen, igår bytte vi 7 bajsblöjor.. Har läst lite och tydligen kan de bajsa mer när det är tänder på väg, även tandköttet är "bulligt" och hon blir ledsen om hon biter på något och sedan drar till - det gör ont. Måtte de små dyka upp, att det ska vara en sådan lång "process" innan de kommer..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar