onsdag 3 oktober 2012

Barnmat

Nu i em/kväll har jag lagat mat till Mimmi. Innan har jag provat att göra morotspuré och denna gång blev det 3 olika "rätter".

Vill bara göra enkla och milda smaker då hon faktiskt inte fyllt 6 mån än ( blir 6 mån den 13e). Anledningen att hon fått "riktig" mat innan 6 mån är eftersom hon inte gillar gröt eller ersättning men inte blivit helt mätt på bröstmjölk om hon inte ammar 1 gång/timmen hela em och kvällarna,

Sedan hon började med lite mat så har hon faktiskt blivit nöjdare och B är glad över att få vara delaktig i matningen.

De tre "rätterna" jag lagade var 1: potatis & zucchini, 2: ärtor & potatis samt 3: majs, potatis & kyckling.

Jag hade inget osaltat smör hemma så fick använda olja som fett i maten. Mimmi satt bredvid i sin matstol och tittade på när jag lagade maten.
Hon fick sedan provsmaka och majs, potatis & kyckling var tydligen väldigt god, kul!

Nu ikväll har hon fortsatt vara gnällig, blir det värre inatt får hon Alvedon igen.

Imorn är det dags för 6 mån kontroll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar