lördag 6 oktober 2012

BILDBOMB

Såhär sitter mimmi oftast när jag hänger tvätt i badrummet. Nu har hon kommit på att hon kan slå mot badkaret med så det låter, kul tycker hon.

Tittar upp mot tvätten, spännande..
Tror vi får ta ner sängmobilen snart, hon drar alltid ner den ändå nu när hon får tag i den.
Har hittat påsen jag förvarar udda strumpor i..
Sovstund med pappa. Älskar min amningskudde, den är nog bland den mest använda babypryl jag har, finns många användningsområden;) Det bästa är att jag sytt den själv =)

Fina byxorna som Moster J sytt till Mimmi.


Når nästan =) Hon kom senare på att man kunde dra i duken, något jag upptäckte lite sent, då låg redan allt på golvet och mimmi var såå nöjd med att ha duken i munnen..
Goding
 Barnmat på g.
Kan vara det absolut godaste som finns enligt Mimmi, bananpure på påse som man får suga ut själv.




Slurp, hon tömde påsen helt själv, och fort gick det.
Nöjd =)
 Jag & Ronja på promenad
Har plockat fallfrukten och lagt i en hög. Får ta och köra ut äpplena till skogen någon dag.
Plockade ner dem som var kvar på trädet.

Fint äpple. Har inte haft många maskätna äpplen alls i år. Däremot hann jag inte med när de började falla och således blev de stötta och bruna. Skulle gå att göra äppeldricka osv men jag könner mig rätt nöjd med några påsar äppelbitar i frysen och några fina äpplen i en skål på bordet.

Gjorde äppelpure till mimmi med, det var oxå gott tyckte hon=)


Jag prövade att ha henne på ryggen idag. Det gick bra, men har eg inte rätt sjal, denna är inte tillräckligt bred (syns då den knappt når under rumpan på henne) och så är den för elastisk (har en trikåsjal), en 70 cm bred vävd sjal önskar jag mig för detta ändamål =)
Fick lov att bära framåt när vi var i skogen, blev lite jobbigt att böja sig framåt för att nå svampen med mimmi hängandes på magen.
Hon trivdes annars bra instoppad i sjalen, varmt och mysigt.


Mitt i skogen var vi och gick, tappade bort åt vilket håll bilen befann sig för ett slag;)



Fint väder var det.
Hon sitter ganska bra nu faktiskt. Mitt bland mossa och blåbärsris. Där hon har fötterna fanns ett gäng trattisar som jag passade på att plocka.
Mimmi i sina fna dojjor =)

Blev en vagnspomenix med. Hon fyller inte riktigt ut sitsen än;)

Det blev lite svamp =)
Senare blev det promenad hemma med ronja.
Majskrok, eller var det en mikrofon?


Finisar


puss






Mimmi & hennes yngsta moster. De trivs mycket bra tillsammans.


Somnat i mosters famn, så gosigt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar