fredag 26 oktober 2012

Första snön & Moster Noomie på besök

Igår, den 25/10 kom årets första snö (efter sommaren såklart..) och således första snön för Mimmi. Visserligen kom det snöblandat regn när vi låg inne på bb i april men det räknas inte riktigt. Jag hade precis påbörjat en vagnspromenad när flingorna började falla, Mirjam var däremot inte så impad, hon kollade hellre på sina leksaker i vagnen.

På kvällen kom en hagelskur som täckte gräsmattan - stackars Ronja var ute just då.. Tog in henne så kvickt jag kunde, de där hagelkornen är inte speciellt sköna att få på sig..

Idag startade vi morgonen med storstäd. Vi gick även genom alla röriga lådor med allt möjligt i (som det blir efter flytt & vi inte orkat fixa med förut). Så skönt att få det gjort - en bra start på helgen =)

Brandon mådde inte så bra nu på fm, hoppas han slipper den skit jag haft senaste 1 1/2 veckan, jag gav honom faktiskt en citodon (har massor kvar efter graviditetens medicinering) och bad honom sova en stund medan jag tog hunden på promenad. Han & Mimmi somnade innan jag hann ut genom dörren så sömn var nog välbehövligt;)

Jag och Ronja tog en långpromenad i det vackra (men kalla) vädret. Jag använde vinterjackan för första gången i år och det var lite lycka jag kände när jag fick den på mig - var lite rädd att den skulle vara för liten (att jag var för stor) men, den gick på fint - skönt! Har inte plats i budgeten för ny vinterjacka till mig i år.. Lite vantar behöver däremot införskaffas! Ev ett par vinterskor, vet inte hur bra skick förra årets är i år.

Det var tydligen poppis att gå ut med hunden kl 10 en fredagsmorgon.. Mötte massor med hundar - var lite jobbigt för Ronja är inte alltid rolig där tyvärr..(små hundar som börjar skälla på henne är det som är jobbigt..) men det gick faktiskt jättebra, det var en hund hon var lite intresserad av och drog lite i kopplet men övriga brydde hon sig inte alls om utan gick jättefint i kopplet nära mig. En äldre dam kom med en stor pudel mot oss och jag höll i Ronja lite i halsbandet. Hon började babbla på massor att hennes hund var så snäll och min hund var så fin osv, tyckte de kunde hälsa o så, jag kunde väl låtit dem göra det eg men litar inte helt 100 på Ronja - alltså hon bits inte eller sånt men eftersom hon är lite instabil (tyvärr - har varit så sedan valptiden) och kan bli rädd för minsta grej så tyckte jag det var onödigt. Kanske nästa gång, damen med pudeln går tydligen där ofta fick jag sedan höra av Brandon.

Innan B cyklade till jobbet gick vi genom de sista räkningarna & betalade dem - skönt - visade även honom lite hur nya bankens webbsida funkar osv. Vi har ju nu gemensamt lönekonto, korttspar & barnspar men varsin räntefond (långtidsspar). Det är faktiskt väldigt skönt då vi ser exakt hur mkt pengar vi har och eftersom det är jag som sköter alla räkningarna (svårt för B då det mesta är på svenska) innan fick vi hålla på och föra över mellan våra konton fram och tillbaka hela tiden.

Nu i em var jag och hämtade min yngsta syster på resecentrum. Hon ska vara hos oss nu i några dagar, mysigt :) Mimmi sov när hon kom men vaknade när vi skulle gå ur bilen för att handla lite - å vad hon sken upp när hon såg sin moster =) de gillar varandra väldigt mycket :)

Här hemma var det en annan tjej som var väldigt glad att få träffa Noomie, nämligen Hunden. Ronja beter sig som en valp när hon får träffa mina småsystrar - sååå glad att hon tjuter. Hon har ju vuxit upp med dem så det är inte så konstigt iofsg:)

Innan jag åkte och hämtade Noomie prövade jag att ge Mimmi en flaska ersättning. Hon har aldrig tagit ersättning men nu köpte jag Nan 2 (från 6 mån) och först ville hon inte ha (blev nog besviken på att det inte var välling) men efter lite lirkande tog hon flaskan och drack 130ml =) Nu får vi se hur magen blir men om hon accepterar ersättning så inte mig emot;) är ju perfekt om vi åker iväg och jag inte vill hala fram brösten just då.

Imorn blir det till att gå upp skapligt och göra sig i ordning för dop, är så glad att B fick ledigt till slut så vi kan åka tillsammans (med Mimmi & Noomie såklart). Får se vad vi hittar på sedan på kvällen. B hade önskat tacomys - vi får se;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar