lördag 27 oktober 2012

Dop & ny omgång barnmat

Idag har vi varit i Ledberg på dop för mitt kusinbarn Melvin. Mirjam hade en röd fin klänning, strumpbyxor och sött hårband. Hon hade även på sig ett av de halsbanden hon fick när hon döptes.

Mirjam var duktig i kyrkan - lite uttråkad men vi hade med lite leksaker, dock föredrog hon mitt halsband som hon pillade upp flera gånger.

Efteråt var det smörgåstårta och sedan kaffe & tårta. Jag hade med ersättning till Mimmi & det gick lika bra idag 130 ml (lämnade 70ml) så det var kanonbra. Till fikat fick hon en fruktpure på påse - ville inte kladda med sked och riskera att hon skulle få fläckar på klänningen.

Mimmi hälsade på Melvin & han såg ganska skeptisk ut men det var ändå okej. Efter ett tag tog Mimmi tag i kläderna på honom (hon ville ju känna på sin syssling) och det blev lite mycket så då såg man läppen darra och han blev ledsen:/ snacka om att Mimmi blev snopen.

När vi tackat för oss och åkt hem så lämnade vi av B & Mirjam hemma, sedan åkte jag & Noomie till maxi. Du för att vara där idag, halva lkpg var där och skulle handla till Halloween..suck, hade jag helt missat.

Nåväl, hem kom vi & jag satte igång med att laga barnmat. 3 rätter blev det idag.

Nu till ikväll gjorde vi tacos som vi ätit framför tvn, Mimmi har nöjt sugit på en gurkbit medan vi andra åt;) nu sover hon i Brandons famn.

Morgonen startade dock med en dusch för Mirjam - hon hade fått gröt (vilket inte uppskattas) så det var gröt överallt utom i magen.. Nu kunde vi ha henne i badkaret sittandes medan vi duschade av henne - så smidigt nu när hon kan sitta själv:) hon tyckte det var superskoj att sitta och leka med duschstrålen;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar