onsdag 17 oktober 2012

Sjukstuga

Vilken seg dag det varit idag. Mimmi har varit supergnällig, tror hon är lite sjuk hon med för hon snorar (är jättetäppt) och känns lite varm. Min hals ömmar och killar vilket är värdelöst för jag väcker henne gång på gång med mitt hostande.

Ett bad blev det förut i alla fall. Kände att vi båda behövde det. Mimmi hade dessutom spytt ner sig och luktade urk - inget svårt val då. I vattnet blev hon lite gladare, men plaskade inte alls på som hon brukar, blev mest lite gnagande på badleksakerna och mysa med mig. Fast av någon anledning fick hon för sig att hon skulle dricka vattnet så jag vet inte hur många kallsupar hon fick - ungen gav sig ju inte.. Aja, hon bryr sig inte nämnvärt om att få vatten i ögon och att hamna delvis under vattnet, tokfian.

Efter badet tänkte jag att hon skulle få lite mat men hon var så trött att hon somnade i soffan - efter massor gnäll - dessutom har hon gråtit i sömnen flera gånger, lilla gumman.

På väg till mammas kusin Rickard
Vi var några minuter tidiga så Mimmi fick sitta i famnen så länge.
Sötnos
Vi har tagit bort bågen på babygymmet för hon ligger aldrig på rygg längre, nu används den bara som "mysmatta"
Övar på krypställningen. Hon har inte fattat hur man gör riktigt än men hon gungar fram och tillbaka så snart lossnar det nog.
Gillar de små fingerdockorna vi köpte på ebay =)


De kläder som hon har på sig har hon fått av sin farmor.  Byxorna med hjärtat på rumpan är så söta =)

Buffé-tidningen som kom idag hann jag inte ens bläddra i innan hon var framme och tog över - inte mycket kvar av den när hon var klar.
När vi var på ikea fick hon välja en leksak och hon valde den pipande moroten, hon älskar den verkligen. Tror att det är den starka färgen som hon tycker så mycket om.



Inte fel att få bada med mamma =)
Inga bubblor idag, det orkade jag inte fixa.


Slocknade efter badet i soffan.

Man måste bädda in henne för att hon ska kunna sova - hon vill ha det trångt. När hon sover i vår säng på dagarna (de få gånger det händer..) så lägger vi en kudde eller täcke på henne (inte över huvudet såklart utan på kroppen) så hon inte rycker till, annars vaknar hon direkt. Jag kör även med "tass-metoden" när hon ska sova på kvällarna + plus amning, det är det enda som funkar (förutom att bära på henne tills hon somnar).

2 kommentarer:

  1. Vad är tassmetoden?:) /Frida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är att lägga en hand på hennes kropp, inte trycka men låta den vara tung. Det är så många djur gör med sina ungar (hundar, katter m.fl)och ungarna lugnar då ner sig med vetskapen om att mamma finns där. Jag andas även tungt (som när man sover) för det lugnar det med =)

      Radera