tisdag 31 juli 2012

Aj

Skitunge!! Har fått ett blåmärke på ena bröstvårtan för att Mimmi biter mig nu när hon äter. Inte skönt alls och inte vackert heller för den delen..

Jag förstår att det kliar i munnen på henne men hur ska jag kunna fortsätta amma när hon bits? De kan bitas rejält även utan tänder kan jag lova.

Hon har 2 bitringar som man lägger i kylen för att de ska kyla ner det ömma tandköttet (en från moster J och en från C&C) och dem används frenetiskt just nu. Saliv överallt och hon gnager på allt hon kommer över.

Försöker lindra för henne så gott jag kan men kommer inte på något mer att göra.

Vore retligt om jag måste sluta amma henne pga att hon bits.. Vi som kämpat så för att jag skulle kunna amma. Jag vill helst helamma till 6 mån ålder och sedan fortsätta nattamning upp till 1 års ålder (om hon själv vill alltså)..

Vi kämpar på så länge det går helt enkelt och hoppas det går över!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar