söndag 8 juli 2012

Skitväder och tankar inför flytt

Det är ju helt sanslöst, ska hela sommaren regna bort eller? Vi som har så mycket att fixa med i trädgården och idag är enda dagen vi båda är hemma och har tid.. Inte lätt att trimma gräs i spöregn och åska.. Jag försökte i knappt en timme, då duggade det lite, men inte lätt att trimma blött gräs. Nu när det började vräka ner så gick jag in, vi har massor att trimma ner så känns väldigt surt. Hade det inte varit för att vi ska flytta om en vecka så hade jag väl inte brytt mig så mycket men nu känns det lite stressande faktiskt. Dessutom betyder mer regn = det växer ännu fortare... Hela framsidan måste trimmas (gräsklipparen gick ju sönder..), nu hann jag med kortsidan på huset iaf, där var det högt upp till magen.

BLÄ..

Nu får vi se hur vi gör, jobbigt att hyresvärden kommer nu i början på veckan och ska inspektera huset och så ser gräsmattan ut som den gör = riktigt pinsamt..(hon tycker dessutom att just gräsmattan är det absolut viktigaste att göra.. inte lätt när jag är ensam hemma 80% av dygnet och har en liten bebis.. kan ju inte trimma med henne i selen, det är ju livsfarligt och hon går inte med på att vara på marken/vagnen mer än i några minuter..)

NÅVÄL.. Imorn ska vi hämta nycklarna till lägenheten =D Är så nyfiken på att få se allt igen. Det ska bli jätteroligt faktiskt, har ändrat mig mycket ang flytt, i början var det bara jobbigt men nu försöker jag verkligen se fördelarna med det och friheten jag får =)

Jag har räknat på hur ekonomin blir när vi flyttar, här har vi haft billig hyra MEN sophantering, vatten och el (för uppvärmning) kostar vilket vi slipper vid flytt. Dessutom blir bensinkostnaden betydligt mindre när vi flyttar, nu gör vi av med x-antal tusenlappar i månaden bara på bensinen (och då har vi ändå en väldigt bensinsnål bil) så i slutändan tror jag det blir ganska lika trots att hyran i lägenheten är flera tusen kronor dyrare och att vi måste betala för p-plats och ev för extra förråd.

Ska bli lite trist att bo med massa grannar så nära inpå igen dock, nu när man bott i hus så har man vant sig vid att kunna göra lite som man vill, har inte behövt ta hänsyn till ljudvolym, när man tvättar, duschar osv. Och bäst av allt, man har inte stört sig på andra eller behövt vara orolig för insyn.. När vi bodde inne i nkpg var det väldigt lyhört, vi kunde höra när grannfrun pratade i telefon (hon pratade visserligen högt men ändå.. samma sak när hon och gubben grälade, vi kunde höra vart enda ord, inte kul.. eller när hon skvallrade om oss.. Grannen under klagade när vi gick på vårt vardagsrumsgolv med att banka på elementen, say what? Hur skulle vi annars kunna ta oss genom lägenheten om vi inte fick gå på v-rums golvet? Vi gick inte med skor på oss eller extra hårt utan helt vanligt, hon påstod dock att vi var tvungna att ha mattor över hela golven - kunde hon ju glömma, vi hade inte lust med det då vi då hade 2 hundar + katt = inte så fräscht med mattor överallt då.

Så visst, lite orolig för jobbiga grannar är man ju, speciellt nu när vi har liten bebis, inte alla grannar som tycker det är lika kul med bebisskrik mitt i natten osv.. Men, hon som bott i lgh nu sa att grannarna i vår trappuppgång var helt ok så hoppas på att det ska gå bra =) Nu bor vi dessutom på bottenvåningen så vi slipper klagomål underifrån iaf och dessutom på hörnet så ingen granne på ena hållet heller;)

Kommer bli bra det här =)


Julen 2011 - Dufweholms herrgård =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar