lördag 7 juli 2012

Svettigt värre;)

Förutom att vädret idag är riktigt kladdigt så blev vi riktigt stressade och varma när B upptäckte (10 min innan bussen gick från Åby) att han glömt buss/tåg-kortet hemma.. Jaha, det var bara att snabbt sätta sig i bilen och åka hem efter det där kortet för att sedan jäkta in till stan och resecentrum och hålla tummarna att vi hann in innan tåget gick - det gjorde vi, som tur var =) de går bara 1 gång/timmen nu på sommaren så han hade inte hunnit i tid till jobbet om han missar tåget.

Innan detta hände så var vi på en liten second hand butik med bara barnkläder i Åby, det låg så nära busshållplatsen så vi tänkte passa på att kika in innan b skulle med bussen (då visste vi ju inte att hans kort var kvar hemma).
Butikslokalen var en gammal lägenhet så det var flera små rum man fick gå in och kika i. Fanns en hel del, i varierande skick till helt ok priser, inte så mkt märkeskläder dock (lite pop och name it men mest från de vanliga klädbutikerna, h&m, Lindex, kappahl osv)

B kollade bara på leksaker (inget förvånande precis) men jag kikade lite på kläderna och hittade lite, hade kunnat hitta mkt mer men vi hade inte så mycket tid på oss.

Det blev ett par strumpbyxor, 2 par blöjtrosor med volang (dessa var helt nya), en söt tröja som hon får växa i, en liten söt klänning, ett par små skor, en väggklocka samt en leksak) blev mycket för en liten summa =)

Eftersom vi var tvungna att åka in och lämna B i stan så passade jag på att åka till ingelsta för att kolla lite på rean. Blev några plagg från name it med då de hade minst 50% rea =) en sommarhatt, en pyjamas, en solskyddsdress och en tjocktröja. Solskyddsdressen var faktiskt inte på rean men välbehövligt och dyr var den inte heller;)

Passade även på att handla lite på maxi (med betoning på lite, nackdelen med att vara själv och handla med en liten vagn, finns ingenstans att stoppa grejjerna, i korgen under hade jag redan skötväskan) samt att jag äntligen fick tummen ur och hämtade babyboxen på kronans droghandel.
Denna box innehöll ett nummer av mama, ett storpack våtservetter, en flaska desinfektionsmedel, en flaska munskölj, en windi pysventil, en liten väska med badleksak, babyolja och blöjkräm. Ingick även ett pkt blöjor för nyfödda men det hade jag ju ingen användning för (hade Stella varit lite mindre hade hon kunnat få det men även hon har nu storlek större;)

Sedan åkte vi hem. Mimmi var på bra humör så vi har lekt och myst. Provade babybjörnen (selen) vi har hemma och att då sätta henne framåt, hon blev överlycklig men jag lät henne Max sitta 10 min, dels är det tungt (gillar inte bb något vidare, inte gamla modellen iaf då den belastar axlarna) och dels för att det blir väldigt mycket synintryck för en så liten bebis, sedan är hennes nacke inte helt hundra stadig än heller.

Efter det somnade hon, så hon ligger nu och sover, får se hur länge det varar, hon höll mig vaken i princip hela natten, hon sparkas stenhårt nu för tiden kan jag tala om och man får passa sig så man inte får en snyting när man ligger i sängen och sover.. Tokfian ;)

Jag har sorterat ut de minsta storlekarna nu, strl 50 går helt bort, i vissa grejer kan hon ff ha 56 men för det mesta är det nu strl 62 som gäller, så när jag handlar blir det främst i strl 68 så hon hinner ha dem ett tag (hellre stort än litet) men även en hel del i strl 62 såklart.

Idag blir nog sista ggn hon har sin söta groddress. Den är i strl 56 och visst får hon den på sig men tycker det är sådär när det sitter som korvskinn på kroppen.. I grenen är det ingen fara så knäppningen räcker till gott och väl men ändå.. Mössan kommer hon få ha lite till men sedan läggs det undan med. Tänk vad hon vuxit vår lilla tjej <3

1 kommentar: