tisdag 10 juli 2012

Nya lgh

Igår var vi i lkpg och fick nycklarna till lgh. Vi skrev ett 2:handskontrakt för de 2 v som vi bor innan vårt kontrakt börjar gälla. Fick rundtur så vi hittar till tvättstuga (kommer nog inte vara där så mkt då vi har egen tvätt/tork) sopförråd och egna uteförrådet.

Det såg bra ut, dock vill vi ha ny besiktning på lgh då den tidigare gjorts när hon som bott innan ff hade sina grejer där (lätt att de missar saker då) så det ska fixas på torsdag:)

Sedan var vi förbi Ikea en sväng. Finns mycket saker vi behöver/vill ha men igår blev det mest att vi gick runt och fick lite inspiration;)

Vi är relativt eniga om inredning till mimmis rum (färger o så med), toaletterna är inget problem för vi ska ha varsitt;) däremot går åsikterna totalt isär när det gäller sovrum, v-rum och kök. Hehe vi får se vart detta slutar.. Vi har helt olika smak.
B älskar det orientaliska och mycket prylar, jag vill ha rena ytor och ljusa färger..hmm vi får nog kompromissa på något vänster;)

Sedan så kan vi inte köpa allt nytt och på en gång för det tillåter inte plånboken tyvärr, så det blir att kompromissa där med, men vi ska nog få till det så det blir trivsamt ändå :)

Väl hemma var det bara att klä om och ut och trimma gräset. Jag tog första passet och körde i 2,5h innan Mimmi behövde äta. Då var mina armar helt slut kan jag lova.. Jag tog dessutom den tuffa delen med meterhögt gräs, då får man köra över med trimmern många ggr. Trodde det började regna flera ggr men upptäckte att det var svett från pannan som droppade, haha.
B höll på sedan i ytterligare 2 timmar och hann in precis på håret innan åskan och regnet kom.

Det small till rejält här precis kring huset, glad att det inte slog ner i träden närmast för de är otäckt nära huset (vi bor ju i skogen och baksidan är bara skog, ingen gräsmatta alls utan granar utanför fönstret.) Ronja var jätterädd och klistrade sig fast vid mina ben (då dög inte ens husse) Mimmi var ledsen och hon är i en sådan period nu att B inte kan ta henne alls på kvällarna, hon vrålar tills jag tar över.. Ganska jobbigt faktiskt.

Nåväl nu på morgonen hann jag plocka lite blåbär innan jag var tvungen att skjutsa B till Åby, och titta - vi har jordgubbar i trädgården, dem har vi inte planterat själva. Smakade en mogen igår, oj så gott =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar