tisdag 31 juli 2012

det går framåt

Yes!!

Idag orkade jag köra drygt 30 min på crosstrainern och brände 465 kalorier. Känns jättebra:)

Dagens frukost:
Turkisk yoghurt med egenplockade blåbär och hallon, linfrön, solrosfrön och pumpakärnor. Till det 2 skivor bacon. Äter sedan en vecka tillbaka vitaminer varje morgon med, har varit dålig med det innan.

Känns som jag kommit in i detta nu. Jag går inte och tänker på sött hela tiden. Enda nackdelen jag ibland kan känna är att det krävs lite mer planering så man har tinat kött, fräsch sallad och mejeriprodukter alltid i kylskåpet.
Sedan är det dyrare såklart. Pasta, ris, potatis och bröd är billig mat.

Jag har smakat Low carb bröd förr men inte tyckt det varit något vidare (det ljusa de säljer i affären) Nu säljer de även mörkt sådant bröd med frön och det är däremot väldigt gott (och bara 2,7 kolhydrater per skiva, det ljusa har 3,5) så där har jag tagit 1 skiva ett par ggr när jag inte kunnat laga mat för stunden. De säljer annat LCHF bröd på nätet som bara har 1 kolhydrat per skiva, tycker dock att 60kr/limpan är väldigt dyrt.. Dock har jag räknat ut att det inte blir mycket billigare att baka eget heller så..

Vägde mig igår, har gått ner 2,2 kg. Först blev jag besviken, hade velat gå ner minst 3 kg, men sedan när jag tänkt efter så är faktiskt 2,2 kg på en vecka jättebra. Innan har jag alltid startat med en soppdiet eller en pulverdiet och då gått ner 3-5kg första veckan. Men, då är mycket vatten och man känner sig hungrig och trött mellan målen. Nu äter jag mig alltid mätt och är inte alls trött på samma sätt.

Så, 2,8 kg kvar till delmål 1. =)
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar