måndag 30 juli 2012

Planer på dop och härlig måndag

Nu har vi börjat planera inför Mirjams dop. Jag har faktiskt aldrig varit på dop i vuxen ålder så jag är verkligen nybörjare på detta men kul är det.

I vilket fall så kommer dopet bli i Vimmerby kyrka. Det kändes bäst då det är min hemstad och de flesta vet vart det är osv. Vi hade tur som fick ett datum vi ville ha så det känns bra.

Har nog inte riktigt insett hur mycket det är att fixa med men det kommer väl allteftersom.

Idag har vi bara slappat, så skönt. B har sovit mycket (väldigt välbehövligt) och jag har letat inspiration kring dopet.

På fm tog vi en långpromenad, jätteskönt och lagom svalt ute. Mimmi sov faktiskt största delen av rundan. När hon vaknade låg hon och tjoade en stund och hade benen högt upp, snart får hon nog fatt på fötterna;)
B plockade vildhallon längs kanten (blev en halvliter iaf) så får se vad vi ska göra av dem.

Mimmi har varit så otroligt go de senaste dagarna. Hon gillar verkligen när vi båda är hemma. Inget skrik alls utan bara massor med "prat" och skratt;)

Igår var Brandons vän Rojchana + sambo och son här på grillkväll. Det var trevligt och en väldig mix av språk. Rojchanas son kan både svenska och thailändska och hennes sambo kan svenska och engelska medan hon kan mest thai och hyfsad svenska. Så det blev ett väldigt virrvarr av språk. Hehe. Mycket thai som sedan fick översättas till svenska för mig och hennes man samt när vi pratade svenska fick vi översätta till engelska så B förstod ;)

Mer bebis-kär kvinna har jag aldrig träffat;) hennes kille fick vääldigt många hintar om att hon ville ha en liten nu och Mimmi blev överöst av kärlek.
Hon fick en söt klänning och en dress av dem, jättesött:)

Nu ikväll fortsätter vi med att mysa, imorn börjar B jobba igen men på torsdag är han faktiskt ledig, skönt:)

2 kommentarer:

  1. Kan man få se hur det ser ut i eran lägenhet? :) hur eran inredning och så ser ut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, varför inte;) Nu är det ju bara drygt 2 v sedan vi flyttade in så allt är inte på rätt plats och i ordning än, men visst skulle jag kunna knäppa lite bilder och visa. Får ta tag i det när jag får tid =)

      Radera