lördag 28 juli 2012

Lördag med mamma o morfar :)

Idag har mimmis morfar varit här:) han har hjälpt oss sätta upp lite grejer och borra i taket för att få upp takfläkten, den var efterlängtad;) tur att det finns någon i familjen som har slagborr, inte lätt annars med betongtak/vägg. Det var riktigt svettigt och tungt att få upp den men nu sitter den där den ska, så skönt.

Damen har faktiskt varit på riktigt gott humör idag:) hon har alltid något i munnen nu och det bara rinner saliv konstant. Biter hårt gör hon också så det är inte kul att amma alla gånger kan jag tala om.

Vi fixade och myste hemma först och sedan åkte vi in till stan för att äta på Riva restaurang där B jobbar.

Pappa/morfar åt en angus burgare och jag åt riktigt gott kött i rödvinssky. Det var potatis under men den åt jag inte;)
Dock så åt vi dessert så då blev det faktiskt lite glass men åt inga större mängder så tycker det var helt ok ändå:)

Lilla damen var jättelugn när vi kom men efter en timme blev hon irriterad och tjoade och hade sig. Jag hade med bröstmjölk i flaska som jag värmde i vattenbad, blev inte jättevarmt men hon accepterade det och åt med god aptit. Jag tog bort flaskan för att rapa henne men det skulle jag inte gjort, oj så arg hon blev, vrålskrik;) så hon fick tillbaka den fort. Duktiga tjejen grep hårt om flaskan som om hon aldrig gjort något annat och hon fick i sig 140ml innan hon var nöjd:)
Morfar fick mata henne lite med så jag hann äta min mat.

Sedan somnade hon på min arm och sov tills vi gick till bilen:)

Det gick helt ok mao, Riva är inte en barnvänlig restaurang (iaf inte en lördagskväll) då de har bar och inte mkt plats för barnvagn (men de erbjöd oss faktiskt barnstol, dock är hon lite för liten för det ännu) men vi var där när de öppnade vid 18:00 så det var lugnt när vi åt, när vi lämnade vid 20:00 började det fyllas på med mycket folk så det var helt lagom att gå då;)

Morfar/pappa har varit hundvakt åt syster S boxer då de varit på Öland idag så hon var med också. Det gick bra, hon och Ronja är så vana vid varann nu.

Kul att du kom pappa/morfar och tack för hjälpen:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar