torsdag 26 juli 2012

4:de dagen avklarad:)

Nu har jag klarat av de första 4 dagarna och det har gått riktigt bra:) Mindre sötsugen idag men däremot tröttare i kroppen och huvudet. Läste att det beror på att kolhydraterna binder vätska och när man inte längre äter kolisar så tappar man den vätskan och kan då få huvudvärk.

Om jag håller i som planerat har jag tänkt köra crosstrainer 20 min/pass denna vecka och sedan öka till 30 min/pass nästa vecka. Hoppas jag orkar med det. Förr körde jag alltid 40-60 min/pass så har en bra bit kvar tills jag är där, men, då vägde jag mycket mindre än vad jag gör nu också..

Denna sommar är det 4 år sedan jag var i USA första ggn, var då i Nashville TN. Då vägde jag 63kg och mådde riktigt bra. Nu känns den vikten väldigt avlägsen..

Nåja man måste börja någonstans, en sak i taget!

Dagens mål:
Frukost: ett ägg, bacon, turkisk yoghurt med linfrö och blåbär.
Lunch: resterna av tonfiskröran
Middag: grillad kycklingfilé med sallad
Kväll: ost, skinka och tomat
Dessert: ett par skedar LCHF paj med grädde.

Nu på kvällen lagade jag till en blåbärspaj à la LCHF. Den blev ok, ingen wowfaktor men gillar man kokos är den okej. Skulle haft ännu mer blåbär tror jag. Tog bara ett par skedar för jag var mätt av maten ;) Till pajen fixade jag lite grädde med vaniljpulver.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar