torsdag 26 juli 2012

Varmt

Nu har värmen kommit:) igår sov Mimmi i princip hela dagen. Försökte väcka henne flera ggr under blöjbyte och amning men hon somnade om hela tiden. Tror absolut att det var värmen som påverkade henne för annars sover hon väldigt lite på dagarna just nu.. Mest gnälligt här.

När B gick och lade sig i natt runt 00:30 så tyckte hon att hon sovit klart och bubblade och tjoade. Vi försökte ignorera men sedan så bajsade hon naturligtvis.. Efter det blöjbytet var hon klarvaken och låg mellan oss och sparkade o slog med armarna. Tillslut gav B upp och tog upp henne och gick omkring lite tills hon somnade igen.
Vid 5 var hon åter vaken och bajsade igen..! Så upp och byta, sedan sov B med henne i soffan så jag fick vila lite innan det var dags att gå upp.

Idag var jag såå trött och hade massa träningsvärk (ja, jag är sjukt otränad) men körde iaf drygt 20 min på crosstrainern, gick något långsammare idag så brände knappt 300 kalorier men är ändå glad att jag gjorde det ist för att ligga kvar i sängen och slöa.

Frukost idag : 1 ägg, lite bacon och turkisk yoghurt med blåbär och linfrö.

Lunch: det som var kvar av tonfiskröran, blev inte så mkt men hann inte fixa ngt mer pga sjukt gnällig liten dam.

Just nu har jag kycklingfiléer i ugnen på grill, gjorde 3 stycken för då kan jag ha till ytterligare 2 mål mat, perfekt att ha färdigt för ibland måste det gå undan;)

Tänk, jag som trodde jag skulle ha all tid i världen som mammaledig men ett litet barn kan tydligen ta upp all ens tid och lite till.

Hann iaf betala räkningarna medan hon låg på golvet och luftade rumpan;)

I fm innan B åkte till jobbet var jag en sväng till affären, köpte lite mer bra i ha saker, smör, kokosflingor, dressing, vitaminer mm. Kunde även lösa in min check på Hemköp - blev jätteglad:) visst att jag nu har pengarna i handen ist men bättre det är på en papperslapp. Nordea kan gå och gräva ner sig, b har försökt gå dit i 3 dagar nu men det är aldrig öppet...:/

Vi funderar faktiskt på att byta bank för såhär svårt att nå sin bank får det inte vara, frågan är vilken bank man ska byta till..

På lördag kommer troligtvis Pappa/Morfar =) och på Söndag blir det nog att 2 vänner till B tittar över på lite grillning. Trevligt trevligt =)

Sover i sin säng ibland nu på dagarna iaf;)
Upp upp upp med huvudet;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar