torsdag 5 juli 2012

På måndag får vi nycklarna:)

Japp, redan nu på måndag ska vi till lkpg och hämta nycklarna samt skriva kontrakt med fd hyresgäst då vi flyttar in ett par veckor tidigare. Vi kommer ff flytta in den 15/7 men då hon skulle på semester den 12/7 och framåt så kunde vi hämta nycklarna tidigare:)

Är så nyfiken på att se lgh igen och denna gång tom så man kan tänka ut hur vi ska ha våra grejer, vad vi behöver nytt osv.

Till Mimmis rum behöver vi ett skötbord (tänker inte anv det vägghängda vi har nu) en garderob och någon form av förvaringsmöbel samt en matta. Kan inte fixa allt på en gång men så småning om iaf:)

Till vardagsrummet behöver vi en taklampa och en ny matta (tänker inte ta med ryamattan vi haft innan, den har blivit så dålig av att valpar och kattungar legat och kissat på den.. Försökte tvätta den men nä, det var ingen idé..

I hallen behövs en hallmatta och en lampa.

I vårt rum finns bra med förvaring men vi behöver oxå en matta sedan finns väl inte så mycket plats så länge vi har spjälsängen där. Vi är dock inte överens här, B vill att den är i hennes rum men det är ju lätt för honom att säga, det är ju jag som tar alla nätter och jag har inte lust att springa fram och tillbaka under natten flera ggr (hon äter ff var 3dje timme på natten..) så den får nog vara i vårt rum till hon sover hela nätter. Men vi är ju inte där än, nu sover hon ju i vår säng;)

Nåja det blir bra det här.

Idag har vi tagit en promenad. Jag lyckades gå med både vagn och Ronja. Det är inte lätt kan jag tala om, Ronja är helt hopplös att gå med då hon drar massor.. Vi har varit dåliga på att träna det.. Och Mimmi är inte vän med vagnen, det är bättre än förut men långt ifrån bra.

Jag lyckades dock med en hyfsat lång promenix, fick vända när jag såg en kvinna med en annan schäfer (som var lös) för jag hade inte lust att ta en ev fajt med ronja då. Ibland går möten med andra hundar jättebra och ibland går det inte alls.. Det är ett orosmoment nu när vi flyttar, funkar det inte kan vi inte ha henne kvar, vi kommer ju bo i ett stort bostadsområde med massor hundar och människor... Så vi hoppas verkligen hon skärper till sig!

När vi kom hem satt vi på en filt på gräsmattan och myste, Ronja var varm så jag svalkade av henne med vattenslangen, något hon älskar:)

Nu sitter vi inne och tar det lite lugnt, Mimmi är lite kinkig och vill ligga på min arm.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar