tisdag 24 juli 2012

Mitt projekt!

Nu är hon drygt 3 mån så det är hög tid för mig att börja träna för att få ordning på kroppen. Att jag inte börjat tidigare har sina förklaringar - kolikbarn, Extrem sömnbrist, och flytt.. Sedan så har jag inte känt mig redo heller.

Nu tänker jag ge det ett försök, vi får se hur det går.

Jag gick upp ca 16kg under graviditeten, de sista 5 var vatten som jag samlade på mig de sista veckorna.., gick sedan ner drygt 14 av dem några veckor efter fl. Sedan när jag ammat ett tag så gick jag tyvärr upp 3 kg igen.. Så nu ligger jag 5kg över inskrivningsvikt, sedan har jag en hel del till att bli av med men mitt första delmål får bli dessa 5 kg.

Jag kommer inte ha möjlighet att springa på gym, det fungerar inte för oss då hon ammar så tätt och jag kan
inte ha med henne för hon ligger inte snällt på golvet...

Därför har jag köpt en Crosstrainer. Den köptes när vi bodde i Nkpg men där stod den i ett hörn för det fanns ingen plats att ha den.

Den är köpt begagnad men är robust och i mycket bra skick. Inga onödiga prylar på utan den visar vad den ska. Hastighet, distans, kalorier och tid. Ska kunna visa puls också men har inte fattat hur man gör riktigt;) spelar ingen större roll.
Stort + att den går och fälla ihop för att ta mindre plats.

















Igår gjorde jag mitt första pass. Då jag är sjukt otränad så fick det räcka med 20 min, brände 300 kalorier så det känns ok. Idag blev det också 20 min eftersom jag inte hann mer då B skulle iväg tidigare till stan idag, men nu brände jag 320 kalorier så liite högre tempo idag;)


Hoppas kunna fortsätta köra ett pass på morgonen när B är hemma och kan ta Mimmi, för när jag är själv går det inte alls, den lilla stund hon sover på dagarna finns miljoner andra saker att göra och att dra igång och träna och inte veta om jag hinner duscha innan hon vaknar eller ej känns inte så aktuellt just nu. 


Vi får se hur det går, men ska inte stirra mig blind på vågen utan hoppas kunna bli mer bekväm med mig själv i första hand för just nu är det inte roligt alls. Inget sitter bra på kroppen och det känns som jag går omkring i en dräkt över kroppen som är i vägen :/

Hoppas jag orkar hålla i, har rensat ur så vi har inget bröd, saft eller sånt hemma som kan fresta. För det är jobbigt den första tiden.. Kommer inte köra strikt LCHF eller dyl, det känns för jobbigt nu när jag ammar, men vill skära ner på kolhydraterna rejält för det har varit galet mycket nu ett tag..

Till frukost idag blev det 2 kokta ägg och turkisk yoghurt med egenplockade blåbär=)

Vi köpte en stor bit nötkött igår och den skar B upp och bankade ut till flera lövbitar åt mig och fryste in dem styckvis så jag kan ta en och steka lite snabbt och ha sallad till som mat. För det måste vara enkelt just nu, annars blir det att man går och småäter istället.. Har även köpt hem tonfisk och kyckling att göra sallader av.

Min lilla älskling<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar