måndag 23 juli 2012

check. och mimmis kläder

Anledningen till att vi skulle till banken berodde delvis på att jag skulle lösa in en check. Inte ofta man får en sådan på posten. Det var landstinget som skickat den för mjölken som jag donerat. På de 6 veckor jag donerade lämnade jag nästan 15 liter och det blev en summa på nästan 3000 kr =) Mycket mer än jag trodde faktiskt, men visst, 15l är mycket att lämna på så kort tid om man samtidigt helammar..

Visar inte bild på checken för då måste jag censurera så många siffror, men pappret kan jag visa;)










Checken kunde vi alltså inte lösa in idag... vi försökte även på willys (man kan lösa in den på många ställen tydligen) men de och de flesta affärer har maxgräns på 2000kr.. jahopp, ska jag behöva åka till nkpg kanske?

Nåväl, checken gäller till september så ingen brådska för den skull..

Tänkte visa de kläder vi köpte idag på rean. Bara större storlekar nu;) strl 68 och nått i 74, så hon kommer kunna ha det i höst är tanken.

Hittade även skor, vet inte om hon kommer kunna gå i dem men de kostade 30kr/st så skitsamma, de kan vara bra så hon inte fryser om fötterna i höst iaf. Storlek har jag ingen koll på alls :/

 Mystofflorna köpte jag i storlek 16/18 (verkar jättestora dock), sneakersen i 19/20 och bootsen i 20/21. Just nu har hon 13/15 i strumpor men börjat köpa lite större där med.

30kr/st

Dessa var inte på rea men kunde inte låta bli =)



 Ett linne, 2-pack kortärmade tröjor och en långärmad tröja.

30kr/st
Två långärmade tröjor och 2-pack med kortärmade tröjor.

30kr/st









Räknade ut på kvittot att jag fick 504kr i rabatt ;) Inte helt fel när man har liten plånbok.

Tänkte visa bilder på hennes garderob och skötbord med. Inte helt i ordning på skötbordet än men ska väl fixas när jag får tid, någon gång i framtiden..

 Fått inspiration (äsch, snott rakt av) från kusin Stellas garderob (inte kläderna alltså). Men, alla som känner mig väl vet att jag saknar känsla för att inreda så det blir bättre att köra "copy and paste" ibland ;)

Jag vet vad jag tycker är snyggt men att få det att passa ihop är inte min grej. Jag kommer sällan ihåg färg på väggar, vika gardiner som finns i lgh osv...är dessutom ansiktsblind mm.. aja, man kan inte vara bra på allt;)

Som synes ligger det huller om buller, MEN, vi flyttade för en vecka sedan så tycker det är ok att det ser ut som det gör, än så länge;)




6 kommentarer:

  1. tips är pressbyrån, vet att vi löser in. mindre avgift i butik än bank med tror jag. fast gäller ju de har de i kassan med. pressbyrån som har westen union brukar ha det. går ju ringa å fråga om de har möjlighet. kraam
    fina söta kläder förresten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tar ni emot om den är på mer än 2000kr då? Det är ingen avg alls, står på pappret att de ej ska ta avgift ;)

      Tack=)

      Radera
    2. ja om vi har pengar i kassan gör vi det tror jag, iallafall förut, men jag lovar inget, ring och fråga. rädd jag lurar dig å det vill jag inte. hoppas allt löser sig. kram

      Radera
    3. Får kolla upp de då. De har väl pressbyrån i tornby med, för till stan åker jag inte;)kram

      Radera
  2. Haha! Hon har MYCKET mer kläder än Stella. Så det så ;) Det blev ju jättefint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, jasså? :p Fast i backarna längst ner är en av dem fylld med böcker och 2 av dem bara några plagg i för det är större storlekar, faktiskt;) . Men typ 2/3 av allt är i strl 62 tyvärr så hon får väl byta flera ggr om dagen nu så hon hinner ha det;)

      Radera