onsdag 23 maj 2012

Trötthet och paket från USA

Just nu går jag som i en dimma, är så trött att jag håller på att somna stående. Lillan har skrikigt sedan igår em och det är inte lugnt än, just nu har hon dock somnat av utmattning (och inte i vår famn för en gångs skull) så jag passar på att kolla datorn, borde sova eg.. Då har ändå B varit hemma och tagit hand om henne när det är som värst och jag inte orkat.. vill inte ens tänka på nästa vecka då jag är ensam med henne igen..

Mitt humör har blivit riktigt dåligt av sömnbristen och jag blir arg för ingenting.. nåde B om han försöker röra mig, jag blir rasande.. Så jag är inte rolig just nu, vi behöver komma bort ifrån detta, på fredag är det tänkt att vi ska åka till Borås för att hälsa på Mimmis kusin lilla S för första ggn, jag hoppas verkligen det kommer gå bra. Det är ju ca 3 timmars bilfärd så vi får väl se vad lilla fröken tycker om det.. Vi har ju aldrig sovit borta innan med henne (utom på bb då) så får se om hennes skrikperioder blir bättre eller sämre av ändrad rutin. Hoppas det inte är för varmt när vi åker för vår lilla bil blir supervarm (ingen ac) och det tycker Mimmi inte om.

Något roligt är att vi idag fick ett paket från Mimmis farmor i USA :) I paketet fanns kläder till mimmi, lite kläder till B och även jag fick en kvällsdress. Jag ska dock ta och tvätta allt för det osar verkligen av parfym om kläderna, de har lite annan syn på det där med parfym och bebisar..;)
     I paketet fanns även några foton på henne och så fanns där armband som var gjorda av en munk (Brandons familj är buddister och dessa armband görs och välsignas av munkar, armbanden bär man sedan och de skyddar en från olika saker, innan man får dem på sig utförs en ritual) Jag har haft dessa band många ggr och även om jag själv inte är buddist så respekterar jag deras religion (precis som de får respektera min) och ser inget negativt i att bära armbanden.

Här är kläderna som Mimmi fick:

En t-shirt med matchande byxor. Modell större, detta blir nog inte aktuellt fören nästa år;)
En dreglis
 2 pyjamas
Ett par shorts, även dessa blir nog att ta fram nästa år.
2 bodys och ett par byxor med ett hjärta på rumpan =) På den vita står det "I love daddy" och på den rosa står det "mommy loves me"
En till pyjamas, denna kan precis som de andra göras om till sovpåse.
 2 jättefina sovpåsar, så mjuka:)
2 heldresser i samma material :)


















Tack Farmor säger Mimmi ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar