lördag 12 maj 2012

Familjen blir större och pappadagar

Igår blev jag moster =) Syster J och hennes man O blev föräldrar till en liten Stella, så söt. Stort grattis till er =)

Tycker det var lite roligt att hon fick sin dotter exakt 4 veckor efter att jag födde Mimmi, och att vi båda två fick flickor. Det verkar vara något med vår släkt, det föds mest tjejer;)


Nästa vecka ska B äntligen ta ut pappadagarna, han kommer vara ledig i 2 veckor, åhh så skönt, vi ska verkligen njuta.
     Dock ska han komma på menyer till jobbet under tiden men det tar ju inte hela dagarna, det viktigaste är att han får vara hemma så vi kan umgås tillsammans och ta hand om Mimmi.
     Jag behöver verkligen lite hjälp nu, blir så trött av att ta hand om henne själv eftermiddagar och kvällar (det är ju då hon skriker som mest) för att sedan hämta honom i nkpg runt midnatt (eller senare). Men, är ändå väldigt tacksam att få ha honom hemma på mornarna så jag kan få ta det lite lugnt och duscha ifred och så medan han gosar med henne (på morgonen och fm är hon lugn och jättemysig..) tänk att vissa bebisar är sådana jämt.. då hade det inte varit så tufft..

Nu lät jag lite bitter, det är jag INTE, älskar vår dotter över allt annat, önskar bara att vi kunde få bort det onda så hon kunde få vara den goa och mysiga bebis även på em/kvällar som hon annars är.

Jag samlar motivation och ork för att kunna ta med Mimmi ut, det var ju varmt igår men regnigt.. Vågar inte ha vagnen och Ronja själv men funderade på om jag kanske skulle kunna ta henne i sjalen och då gå med ronja.. ska prova att bära henne inomhus några ggr till först bara så jag känner mig säker på den biten. Ronja är ju tyvärr så vaktig nu att hon inte är så rolig vid hundmöten och då gäller det att man har koll på både bebis och hund..














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar