fredag 11 maj 2012

Nytt jobb och flytt

Det är knappast någon hemlis längre.. B har fått ett nytt jobb, ett heltidsjobb på en restaurang i lkpg. Jag är jätteglad för hans skull, nu har han sin 40h arbetsvecka och är ledig 2dgr/v, han behöver inte slita ut sig och passa upp på andra hela tiden längre utan kan nu fokusera på sitt jobb.

Det är en säkerhet för oss att veta att han får en säker grundlön varje månad, sedan kan det såklart bli en del övertid o så, speciellt nu till sommaren. Men det blir inte en vecka helt utan jobb och helt ovetandes om schema mm som det kunde vara innan..

Enda nackdelen är just att det ligger i lkpg. Han jobbar bara em/kväll (15-23) så då går inga bussar hem till oss (det är även på håret att han missar sista pendeln som går på vardagarna) så jag måste hämta honom i Nkpg vid midnatt, varje dag.. Det är jobbigt då det blir knas för Mimmi, hon sover ju då o jag måste väcka henne - inte kul.. Dessutom är jag väldigt trött och det känns inte optimalt att köra i mörkret då..

Därför har vi insett att vi måste flytta. Det är jag så ledsen över, huset bryr jag mig inte om men området vi bor i är verkligen kanon, otroligt trevliga människor och naturen är så härlig. BVC känns så bra med och när hon kom till oss första ggn och sa att hon skulle följa Mimmi tills hon blev 6 år kändes det så bra, nu blir det inte så:(

Dessutom gillar jag Nkpg som stad, har ju bott här i 3 år nu med..

Nåja, nu blir det lkpg! Fördelen är ju såklart att vi kommer närmare min familj, både föräldrar och syskon, vilket känns bra, speciellt nu när Mimmi är född.

Det blir troligtvis lgh igen, känns sådär nu när man vant sig att bo i hus, men förhoppningsvis får vi tag i en lgh med liten uteplats iaf (tänker mest på Ronja här).. Det kommer bli bra även om det känns jobbigt nu..är så vansinnigt trött på att flytta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar