måndag 21 maj 2012

Helgen

I helgen har syster S och hennes sambo C varit här =) På lördagen åkte vi först in till stan för att köpa mat och bensin till gräsklipparen (b lyckades lappa ihop den på något vänster så det gick att anv den någorlunda) samt för att lämna av bröstmjölken. Även denna gång reagerade personalen när jag lassade upp burk efter burk med mjölk (tot 4070ml mjölk blev det) och den ena erkände att hon tittat på mina bröst för att se hur stora de var som fått ut all den mjölken, haha (helt ologiskt dock eftersom mjölk-produktionen inte alls har med storleken på brösten att göra).

När vi kom hem så satte killarna igång med att klippa gräset och använda trimmern, det var verkligen välbehövligt så mycket som det vuxit. S och jag städade inne i huset (mest S eftersom jag bar omkring på en gnäll-fis) eftersom vi fått veta att ett par skulle komma och titta på huset. Hundarna fick vara i hundgården eftersom det tydligen är väldigt roligt med en gräsklippare = livsfarligt om de skulle få för sig att komma nära..

Paret som kom och tittade var jättetrevliga men jag fick ingen känsla om de skulle vilja flytta in eller ej, förhoppningsvis löser det sig iaf..

Huset är ute för uthyrning fom 1/8 så hoppas vi får en lägenhet tills dess.. annars blir det jobbigt.

Efter att gräset var klippt så bestämde vi oss för att ta en promenad, B och C skulle iväg och fiska så vi hakade på och tänkte gå en promenad med vagnen.. det var Mimmi inte med på, hon gallskrek heeeela vägen, det gick verkligen inte att lugna henne. Tillslut tog jag upp henne i famnen och bar henne, då blev hon lugn. Känns inte alls kul att hon inte gillar vagnen :/

På kvällen blev det grillat =) Vi åt grillade revben, flintastek, korv och grillbacon samt hela majskolvar och sparris. MUMS ;) Tyvärr kunde jag inte njuta av maten riktigt då Mimmi hade rejäl skrikperiod och det gick bara att få henne lite lugnare genom att jag bar på henne gungandes i famnen.

Söndagen gick vi upp tidigt (hade haft en tuff natt med ett par timmars sömn totalt) och åt frukost. Det var fint väder och killarna gick långpromenix med hundarna (som fick bada i sjön, lycka;) Jag och S gick också lite promenad, mimmi i sjalen så hon var lugn. Sedan skulle B och C iväg och fiska igen så jag och S bestämde oss för att åka till nkpg för att gå på lager 157.

På em tog vi det lite lugnt innan det var dags för dem att åka hem igen. Jag och B tänkte sova lite men då satte lillans kolik igång igen.. och sedan har hon skrikigt hela natten och även fortsatt idag, inte en lugn stund.. Och nu hjälper verkligen inget alls..

Själv känner jag mig lite hängig, vet inte om det är pga vädret (lite åsk-känsla) bara utmattning eller om det beror på det faktum att jag inte hunnit pumpa ut mjölk och mimmi har inte ätit så bra som hon brukar = mjölkstockning på g?


Vill ju kunna njuta av väder, ledighet och framför allt bebis men just nu njuter jag inte alls, allt är bara 100% skitjobbigt..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar