onsdag 9 maj 2012

Mei Tai

Idag kom den=)
Jag hade beställt en bärsele/sjal från tradera (en kvinna som syr och säljer), visserligen har vi en babybjörn bärsele men den bär jag bara korta stunder i, inte alls skönt att bära länge och då har Mimmi inte ens vägt 4kg när vi använt den!!

Det är en Mei Tai som jag köpt. Det är ett mellanting mellan bärsele och bärsjal och ska vara avlastande för ryggen. Man kan bära barnet på magen, ryggen eller höften (spädbarn bärs helst framåt även om det tydligen går att bära dem på ryggen med).

Såhär ser den ut =) Den är väldigt enkel och man kan lätt sy en själv (om man äger en symaskin dvs...) Den består av en platta fram, två breda lååånga band upptill och 2 band nertill.














Har bara provat att bära med nallen i än så länge;) Knepigast är väl att få i ungen och knyta, men man ska göra det med enhandsgrepp så det är väl bara att prova;) Mysig är den iaf och av jätteskönt material =)

Hoppas att Mimmi gillar den;)


2 kommentarer:

  1. Fin du är !!! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen, känns skönt att bli av med graviditetskilona och börja känna igen sig själv igen;)
      Vore dock ännu bättre att komma tbx till min normalvikt som jag hade innan första graviditeten.. men en sak i taget;)

      Radera