lördag 5 maj 2012

Hörseltest och flörtande på donken

Vilken natt, värsta någonsin.. inte bara pga Mimmi utan det faktum att B inte var klar på jobbet fören 01:00, så ni kan ju gissa när vi kom hem... Har bara hört B's version av det hela men om ens hälften stämmer så är det helt sjukt hur vuxna människor kan bete sig så otroligt illa och barnsligt, mår illa av bara tanken hur man kan behandla sin jobbarkollega på det sättet, han har verkligen blivit behandlad som skit men ställt upp när det behövts ändå, någon måtta får det ändå vara. Det är ju inte meningen att han ska må dåligt och vara ledsen varje gång han kommer hem för att han får ta så mycket skit hela tiden, han jobbar verkligen stenhårt, bra mycket mer än det flesta Svenssons, och de vet ni mycket väl...mer än så behöver jag inte säga.. '

...Tror folk glömmer det här med att alla människor har lika värde ibland...

NOG OM DET!

Idag var det dags för hörseltest på Mimmi, hon skulle ju sova helst.. tror ni inte ungen vaknar lagom tills det är dags?? Nåväl, jag bar omkring på henne några minuter och pluggade igen truten på henne med en napp, så hon höll sig lugn;) Testet gick bra, hon verkar höra fint =)

Sedan åkte vi till McD för att äta. Jag, som inte hann äta alls igår och var för stressad i morse var vrålhungrig (och trött, har max sovit 1,5 h i natt) stod i kön medan B satte sig vid ett bord med mimmi. Då kommer en kille fram (gissar på att han är runt 25(?) och frågar om han kan få gå före lite snabbt för han har bråttom, han skulle bara ha ett par cheeseburgare tydligen, jag tyckte han kunde gå före (tar ju bara ett par sek att få de där små burgarna ändå).

    Då helt plötsligt har han inte bråttom alls utan börjar flörta med mig, frågar massor och ger världens leenden.. Jag var inte alls på humör (tänk dig själv,  jag födde barn för 3 veckor sedan, har myskläder på mig, helt osminkad med o-noppade ögonbryn, håret ser hemskt ut, lider av sömnbrist och har förmodligen bebiskräk på kläderna och mjölkfläckar här och där). Jag trodde verkligen han drev med mig först, men icke.. Tillslut undrar han om jag är där själv och ska äta där, och då säger jag bara som det är, - nej, min man och dotter sitter där borta.. Genast säger han - ojdå, jaha.. ursäktar sig och BYTER kö, hahaha..

Är det inte lite typiskt? När man känner sig som fulast och tröttast DÅ minsann är någon intresserad..=p Tur att jag redan har den bästa mannen och underbaraste ungen, (men kan inte förneka att killen var snygg;)

Måste bara påpeka att jag verkligen inte visade någon signal att jag var intresserad, höll inte ens ögonkontakt med någon, haha, ibland är livet bara ironskt;)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar