fredag 18 maj 2012

Helt slut

Gårdagen var jobbig, ingenting var bra för lillan.. Vi hjälpte henne 2 ggr med pysventilen och det hjälpte bra just då men efter en 15 min började hon få ont igen, helt galet att det kan vara så mycket gasbildning... Som tur var så lyckades hon somna kring midnatt och sov till 05:00 så det var riktigt skönt, både för henne och för oss.

Idag har hon sovit mycket, var väl utmattad efter gårdagen. Vi hade en riktigt mysig stund mitt på dagen där hon var väldigt kontaktsökande och skrattade flera ggr:). Jag har burit omkring på henne nästan hela dagen i sjalen och hon blir väldigt lugn av det=)

Hon gillar när jag gungar och svänger med höfterna;) står jag still mer än några sekunder så börjar hon knorra.. Det blir många knäböj mao;)

Kämpandet med maten fortgår (min alltså, hon äter som en häst), nu har jag provat solhavredrycken med chokladsmak och den var ok men har lite konstig bismak. Första ggn jag fick den hade B hällt upp ett glas utan att skaka förp innan och det var INTE gott, då smakade det som vatten som legat med havre i blöt samt lite kakao = blä.
Har svårt att se det som en bra ersättning för oboy men det är ju för en begränsad tid (så länge som jag väljer att amma Mimmi) och då känns det ok.

Ikväll kommer syster S och hennes sambo C hit, det ska bli trevligt:)


Snart måste jag åka till neonatalen igen och lämna mjölk, jag har ca 20 burkar med mjölk fryst nu och vi har bara en liten frys så det börjar bli fullt.. Första gången lämnade jag ju 3 liter och nu har jag nästan 4 liter i frysen, alltså blir det 7liter på totalt 2,5 vecka. Då har jag ändå börjat minska ner på pumpandet ( Max 2-3ggr/dag) och Mimmi äter nu jätteofta när hon har ont.
Det märks när hon precis ätit och jag pumpar ut efter för då kommer typ inget från den sida hon ätit medan jag kan få ut 100-150ml på andra sidan inom 5-10 min. Längre än så pumpar jag aldrig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar