tisdag 8 maj 2012

Lämnat mjölk

Idag på fm åkte jag till neonatalen för att lämna första omgången mjölk. Det var fullt i frysen så hade inte så mkt val=p

På en vecka fick jag ihop 3010ml (dvs drygt 3 liter) mjölk. Det är mycket, speciellt eftersom jag dessutom ammar Mirjam samtidigt och hon äter ju massor...

Sjuksköterskan på neo undrade hur mkt Mimmi vägde med tanke på hur mycket mjölk jag kom med, hehe, men hon går ju upp väldigt mycket så nog finns det så det räcker o mycket mer därtill..


Jag pumpar ut 3-4ggr/dygn. Gör det mest för mimmis skull eftersom mjölken kommer för fort i början och då sätter hon i halsen för hon hinner inte svälja undan = sväljer massor luft o får ännu mer ont i magen..

Dock börjar det nu bli en ond cirkel, för ju mer jag pumpar desto mer mjölk produceras och det är jobbigt att ständigt ha massor mjölk i brösten (tungt och det läcker väldigt lätt..) och så är jag rädd för mjölkstockning.. Har hårda knölar som måste masseras ut varje morgon nu eftersom jag inte orkar pumpa ut på natten..

Vet inte riktigt hur jag ska lösa detta, vill ju behålla en bra produktion men inte såhär mycket. Lyxproblem kanske vissa som har för lite mjölk tycker, men en överproduktion är också väldigt jobbigt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar