tisdag 22 maj 2012

Linköping

Idag på fm åkte vi till Linköping för att skriva kontrakt på lägenheten.
Det blev 3an som vi nu ska hyra. Den är på 80 kvadrat och har en liiten stenlagd uteplats på framsidan och en gräsplätt på baksidan.

Lägenheten är jättefräsch med nya tapeter i alla rum, vitvaror som är Max 1-2 år gamla, kombinerad tvättmaskin /torktumlare ingår i hyran (får se vad vi gör av våran..) 2 toaletter (ena med badkar;) fint kök med stor kyl och stor frys. Sedan har vi ett större sovrum (med utgång till uteplatsen) som blir vårt sovrum samt ett mindre som blir Mimmis rum:) vardagsrummet är ljust och har utgång till baksidan.

Vi är nöjda med området vi ska bo i, det bor nästan bara barnfamiljer där och det är bara ett stenkast från skogen så vi kan ta promenader med Ronja. Jag frågade tidigare hyresgäst och hon sa att det var jättebra grannar, inte massa oväsen eller så, det känns ju jättebra:)

Lägenheten är även bara 5-6 km från innestan där B jobbar så han kan ta cykeln till jobbet (fast det går bra med bussar med) vilket känns underbart för oss båda, då slipper jag känna mig så låst (på att vara chaufför) om han inte hinner ta körkort nu innan..

Samtidigt känns det jobbigt att lämna det område vi nu bor i, jag trivs så otroligt bra här, underbar trädgård, ronja kan springa fritt, trevliga grannar, bra hyresvärd och detta lugn som man aldrig kan få i ett bostadsområde.

Vi får väl se hur länge vi står ut med att bo i lägenhet, det är ju markplan iaf så sitta ute o grilla/sola mm kan vi ju ändå och nu vill jag inte flytta mer på ett bra tag..

Stor fördel är att vi kommer närmare min familj och syskon, 7 mil gör ju faktiskt ganska stor skillnad.

Mimmi har varit lugn i natt och lyckades sköta magen i morse och var hellycklig efter det;), dock skulle hon inte sova i bilen idag utan var vaken hela vägen, märks att hon blivit mer intresserad av omgivningen. Nu sover hon så vi får se vilket humör hon är på när hon vaknar.

2 kommentarer:

  1. Hon är ju så go och söt!!! Är det den bodyn hon fick av mig? Ohhh hon är för söt!! (en av de sötaste bebisarna ja sett) :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. När hon inte har ont så är hon världens goaste tjej, glad och mysig. Tyvärr är det väldigt kort stund på dagen hon är sådan nu, det är gnäll under dagen och vrålskrik från eftermiddag till midnatt (eller ännu längre). Känns hemskt men jag längtar verkligen tills hon är 3-4mån så denna skit gått över, inget kul att vara förälder alls nu..

      Japp bodyn är från dig;)

      Radera