tisdag 1 maj 2012

Sov-dag

Idag har vi bara slappat hela dagen, vi har knappt varit utanför dörren trots det fina vädret. Fast frukost åt jag faktiskt på altanen, samtidigt som jag kastade frisbee med Ronja;)

Det har verkligen varit välbehövligt att ta det lugnt idag med tanke på allt vi gjorde igår och helgens alla besök. B skulle sovit över på jobbet men jag kände igår kväll att jag verkligen ville ha honom hemma så jag packade åter in lillan i bilen vid 22:00 och åkte och hämtade honom, ögonen gick i kors så B fick prata med mig hela vägen hem för att jag inte skulle tappa fokus och slumra till vid ratten..

Natten har varit ok, Mimmi har dock inte varit riktigt nöjd vid bröstet.. Igår kväll var det riktigt jobbigt, hon åt i 2 TIMMAR!! Jag visste inte vart jag skulle ta vägen tillslut, försökte få henne att släppa flera ggr men det gick bara inte. Nappen ratade hon, likaså att bara bli omkringburen eller få massage (trodde hon hade magknip). Hon sov inte heller utan verkligen ÅT hela tiden. Tillslut var hon lite mer nöjd iaf och B tog henne så jag kunde sova ett par timmar innan nästa matning.

Känns lite trist att jag inte kan hålla henne utan att hon vill äta, vet att hon känner doften av mat när hon är nära mig och då är det bättre att B tar över och avleder men då missar jag när hon bara vill gosa.. Vet att hon får tillräckligt med mat, det finns ju en del kvar när hon ätit färdigt så det är inte problemet. Hon spyr inte massor heller, han komma lite grann någon gång ibland men inga mängder.

Aja hoppas hon går tillbaka till att äta i 30 min snart igen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar