måndag 7 maj 2012

BVC och kolik

Idag har vi varit på BVC igen. Jag berättade hur vi har det här hemma nu med Mimmi och hon sa att det är kolik som Mimmi fått =(

Jag följer redan de flesta råden ang kolik (Miniform, sempers magdroppar, pumpar ut mjölk innan amning, ammar med henne så upprätt som möjligt, rapar henne efter amning m.m.) men fick rådet att höja dosen miniform från 10 droppar innan varje amning till 20 droppar.. ska prova några dagar men om det inte hjälper skulle jag sluta med dropparna.. Ska ge kolikmassage ett par ggr/dag när hon är lugn med (har bara provat 1 gång än så länge).

Funkar inte detta så ska jag ändra min kost och äta mjölkfritt för det kan vara så att Mimmi är överkänslig mot komjölk (små bebisar kan vara det tillfälligt i början). Jag nämnde även akupunktur (finns dem som säger att det funkat mot kolik), hon sa att de inte får rekommendera det men att det är synd för hon hade också hört att många blivit hjälpta av det så hon såg inget negativt att prova det om inget annat funkar (dock får jag kolla upp det själv isf)..


Bättre är det med hennes vikt. Hon har gått upp ytterligare 300g, så nu väger hon straxt över 4 kg. Visst syns det på hennes lår, hon börjar få lite hull där nu;) Längre har hon också blivit, nu är hon 54,5cm lång, huvudomfånget är 37,5cm.

Känns skönt att veta att hon äter som hon ska iaf (och mer därtill;)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar