onsdag 16 maj 2012

ONT

Mimmi har så ont, hon har nu skrikit konstant sedan i måndags kväll, hon kan knappt sova utan somnar endast när hon är totalt utmattad och hon kunde inte äta alls natten mellan måndagen och tisdagen. Nu i natt har hon ätit lite grann men hon kan inte vara still en sekund utan sparkar mig hårt i magen och tappar greppet när hon ska äta gång på gång.

Det är hemskt att se sitt barn såhär.. Att hon inte får en lugn stund över huvud taget.. Vi bär och bär henne, försöker massera men jag får inte röra magen (som är galet uppsvullen) utan jag böjer och sträcker på hennes ben (hjälper i några minuter, dock så lyckas hon inte prutta av det), vi har hjälpt henne med tempen ett par ggr (vill inte göra för ofta för då kan det bli värre) men det hjälper också bara en liten stund, sedan blir det likadant igen..

Det känns mer och mer som att hon faktiskt är överkänslig mot komjölk så jag kämpar med att undvika det så gott jag kan, men det är inte lätt när den mesta maten innehåller mjölkprotein.. blev så ledsen när jag märker att tom köttbullar innehåller mjölk, vad i hela friden ska jag äta?? Och just nu av alla tider? Det finns såklart mjölkfria alternativ men de är så mycket dyrare..Vi har det ju inte precis massor pengar nu när jag inte fått föräldrapenningen än men sjukpenningen är avslutad.. (blev dessutom flera tusen extra i utgifter denna månad då vi legat inne på sjukhus så mycket..)

Jag har levt på smörgåsar (har trippelkollat så vi köpt ett bröd som inte innehåller mjölk) med mjölkfritt smör och skinka (även kollat där för tydligen innehåller vissa skinkor också mjölk!!) samt soygurt med linfrön. Nu har jag läst att de även kan vara känsliga mot det så får väl låta bli den med då..

Vi hinner och orkar inte laga mat från grunden alla ggr, nu är iaf B hemma och då är det lite lättare men när han inte är det så har jag ätit bara smörgåsar eller någon färdigrätt, eller rester om det funnits, inte en chans att jag hunnit laga mat, jag har hunnit värma den i micron om jag haft tur...


Blir bara så ledsen på allt.. aldrig kan det få vara bra någon gång.


2 kommentarer:

  1. Stackars gumman och jag förstår att det är tufft för er! <3

    Du har kanske redan hittat denna webbplats men här kommer ett par länkar som kanske kan vara till viss hjälp:
    http://www.mjolkfri.com/recept/

    http://www.mjolkfri.com/allergier/10/mjolkallergi/

    http://www.mjolkfri.com/vaga-bjuda-mjolkfritt/7/mjolklistan/

    SvaraRadera
  2. tråkigt hon ska ha det så jobbigt

    SvaraRadera