lördag 21 april 2012

1 vecka senare

Nu är det en vecka sedan Mimmi föddes. Jag har påbörjat en förlossningsberättelse men min journal är väldigt lång så det är mkt att gå igenom, ev lägger jag ut en förkortad version men samtidigt vill jag ha med allt så man kan titta tillbaka på det senare;)

 Tycker det är väldigt intressant att läsa journalen. Eftersom det gick så fort på slutet så kommer jag inte ihåg vissa grejer. Bla att jag spydde under fl (kommer endast ihåg att jag gjorde det kvällen innan precis när jag tagit insomningstabletten..fick dock en ny;) Då berodde det dock på morfininjektionen.
    Jag kommer inte heller ihåg att jag blev tappad under förlossningen, däremot var jag väldigt medveten när det gjordes efter fl, ajaj.. Tur att jag klarade att gå på toa inom 3 h efter, annars hade jag fått kateter (klarade tidsramen med några minuter, hehe).
Kommer inte heller ihåg att de satte skalpelektrod på bebisen, bara att de äntligen tog bort ctg-apparaten, jag var så otroligt irriterad på den och höll på att slita av den måånga ggr.. Gick inte att prata med mig om varför det var så viktigt att den var kvar.. men när skalpelektroden var på och bm hängde på magen för att hjälpa till så slapp jag den som tur var, haha, hade hellre en BM hängandes på magen =p

Tänkte visa före och efter bild på magen.

Sista magbilderna innan förlossningen: tror den var tagen dagen innan, den 12 april:

Skapligt seg efter en natt med värkar och sömnbrist trots insomningstablett och morfininjektion.















3 dagar efter förlossningen, den 16 april.
















En vecka efter förlossningen, 20 april.
En vecka efter förlossningen, 20 april.
















Igår ställde jag mig på vågen för första gången efter förlossningen. Den visade på nästan exakt -10kg. Känns helt ok, har 6 kg kvar till inskrivningsvikt. Dock vill jag ner mycket mer än så.. Hade ju gått upp ganska mycket det halvår som gick från missfallet tills dess att jag blev gravid med Mimmi så jag har allt en hel del att jobba med. Tänker dock inte stressa, det kommer när det kommer.

2 kommentarer:

  1. Hej. Har ni bytt namn på flickan? ser att du skriver mimmi överallt nu? eller kallar ni henne bara det? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, hon heter Mirjam men kallas för Mimmi:)

      Radera