lördag 21 april 2012

Hungrig bebis

Mimmi är hungrig, ofta!! Hon orkar inte riktigt så mycket som hon "borde" men äter istället oftare, runt 50-60 ml varannan timme. Hinner inte med något alls känner jag då det tar ett tag att pumpa med. Har inte fått ut lika mkt mjölk hemma som på bb, antar att det beror på omställningen och stressen att hon inte ätit, blir som en ond cirkel, hoppas det kommer igång mer igen. Var och hyrde en mer avancerad pump på bb igår, kostar ganska mkt men är såklart värt det - varje dag extra med min mjölk som mat är en seger i sig.

Försöker pumpa var 2-3 h för att mer mjölk ska rinna till men det är jättesvårt:( måste ha lugn och ro under tiden och hur lätt är det? Aja, det går så länge det går, ingen kan ju påstå att jag inte försöker iaf.

Igår natt lossnade navelstumpen, Exakt en vecka efter förlossningen. Det är liite geggigt men jag tvättar med ljummet vatten och en babytops. Skönt att bli av med den så man slipper tänka på att inte klämma den vid blöjbyte osv.

På tisdag kommer barnmorskan från BVC hit. Vi ska väga Mimmi och nu är jag säker på att hon börjar gå upp. Hon är piggare och säger själv till när hon är hungrig:)

Idag hade jag beräknad förlossning, det känns lite konstigt att vi eg kunde haft kvar henne i magen fortfarande..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar