onsdag 25 april 2012

Busy busy

Det blir inte många minuter över till sig själv med en sådan här liten plutt, speciellt inte då hon är en liten knäbebis, hon somnar när hon ätit färdigt men så fort jag försöker flytta över henne till säng/vagn/babynest vaknar hon och vill antingen äta igen (sugbehov) eller bara mysa i famnen.. Hmm, B var iväg till stan på fm och under den tiden hade jag henne i knät nonstop, var grymt toanödig när han kom tbx, haha.

Jaa, hon hade kunnat klara sig medan jag gick på toan men då har jag en ledsen bebis sedan, tyckte jag kunde hålla mig till pappa kom hem;)

Det är så kul att se hur B är med Mimmi, han har tagit henne ett par nätter nu och gett ur flaska så jag bara behövt pumpa ur och sedan kunnat sova, otroligt värdefullt med ett par timmar ihållande sömn:) Hon trivs verkligen hos honom och om jag inte kan lugna henne så tar han över, jag blir lättare stressad över hennes gråt medan han är lugnare.

Tror tryggheten mycket har och göra med att vi delar på matningen, jag ger när hon accepterar att ammas och B tar över och ger flaskan när det inte går att amma.


Har skrivit en förlossningsberättelse nu, den behåller jag dock för mig själv då det står allt där i och den är väldigt lång, 6 A4, hehe. Kommer göra en kortare och lägga ut här så snart jag hinner. =)


2 kommentarer:

  1. Kramar! Längtar efter att ses nu i helgen. :) Då kan jag hålla i lilla Mimmi om du behöver gå på toa eller annat: :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska bli kul att ses =) Klart du kan, kommer nog fler tillfällen än bara just när jag går på toa ;)

      Radera