onsdag 4 april 2012

Magbilder v 38

Veckans magbilder:

Jaha, såhär ser den ut idag, v 38 (37+4). Tycker inte det händer så mycket om jag ska vara ärlig. Tungt är det däremot. Den största förändringen jag själv märker är att jag är så otroligt svullen..

Känns inte alls kul att ha värre ödem än de gamla brukare man hjälpt när man jobbat. Fötterna har stora kuddar på ovansidan, benen känns som stockar och fejjan är en boll.. TUR att jag inte är höggravid på sensommaren för då hade jag väl rullat fram, haha.

Min BM sa att det dock var helt normalt, första kan man bli mer svullen med och jag har ju inte haft en direkt okomplicerad graviditet, dessutom vet man inte till 100% hur mycket min njure påverkat resten av kroppen, eftersom den funktionen är nedsatt kan ökad vätska vara en biverkning, eller så kan det vara alla mediciner jag proppar i mig, eller så är det helt enkelt för att jag är gravid ;)

Nåväl inom några veckor är det iaf över, 17 dgr till bf.. skulle inte göra något om hon vill titta ut tidigare men det finns inga tecken på att så är fallet. Hon verkar trivas ypperligt i magen. Full rulle som vanligt.



I morse vaknade jag kring 6 och gick på toan. Väl där hörde jag hur det knakade till, och jag bara kände hur hennes huvud gled ner, inte mer än någon millimeter men ändå. Antar att det antingen var mitt bäcken som knakade eller hennes kropp, har läst att det ibland kan låta från magen när bebisens leder knäpper till (precis som våra gör ibland).

Hade kunnat hoppats på att det var hinnorna som spräckts men nänä, så roligt ska vi inte ha det..

Finns inte någon skymt av fostervatten, slempropp eller teckenblödning här inte. Inte ens tappen är mjuk så inget är på G alls.


Vi längtar efter dig grodan =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar