onsdag 11 april 2012

Hungrig och bebisens mått

Min aptit har ökat massor senaste 1-2 veckorna. Antar att det beror på att det finns mer plats för magsäcken nu när grodan sjunkit ner mer i bäckenet och inte trycker lika hårt uppåt.

Kanske att även kroppen förbereder sig på framtida förlossningen och samlar på sig energi? Vad vet jag? =p

Besöket hos BM var som vanligt, bt: 121/87, urin= u.a, bebis hjärtslag= 160slag/min. Fick inget exakt sf-mått men det följde kurvan så om det var 34 förra ggn borde det vara runt 35cm nu. Viktuppgång totalt sedan inskrivning är 16 kg, lite mer än jag velat men som BM sa så är några kilo vätska så det är inte så mkt ändå, helt normalt Mao:)

Det var sista besöket nu innan jag är på övertid, och jag hoppas slippa den tiden;) Grodan var det full fart på som vanligt, helt otroligt att hon fortf kan röra sig relativt obehindrat, det är ju knökafullt i magen nu;)

Jag har som sagt innan lite förvärkar men de har inte påverkat tappen.. Den är fortf hård och omogen..

Nu ska jag äta lite innan jag går och lägger mig;)




1 kommentar:

  1. Härligt att det verkar bra allt =) Snart kommer hon =) spännande är det tyhcker jag. Tänker massa på dig varjedag men är kass på att höra av mig =( förlåt kram Malin

    SvaraRadera