onsdag 4 april 2012

Brandons födelsedag

Idag fyller Brandon år. Jag började dagen med att göra frukost i köket medan han sov så gott. Sedan kom jag in och sjöng på svenska (som lovat) för honom, med kameran i högsta hugg, hehe ;)

Den stora presenten hade han ju redan fått, grillen. Men jag hade fixat ett paket till, ett par nya mjukisbyxor. Hans har försvunnit och han har verkligen letat överallt men de är borta, dessutom var han i behov av nya ändå så det fick bli ett par. Inte världens roligaste present kanske men han blev jätteglad och tog på sig dem direkt;)
Han fick även ett fyllt påskägg i förskott - vilket också var uppskattat då han redan igår hade svårt att hålla sig borta från snacksen jag köpt till att ha i BB-väskan, hehe.

Frukosten blev ägg och bacon, färsk ananas och melon samt te - inga klagomål där =)

Nu har jag börjat med tårtan, jag kompromissade, hade ju tänkt köpa en färdig men ångrade mig i affären, fanns ingen som jag tyckte var riktigt bra och jag hade inte orken att åka till konditoriet så det fick bli köpta chokladbottnar så fixar jag resten. Till fyllning har jag chokladmousse och hallonmousse, sedan grädde över och dekorering med hallon och choklad, tror det kan bli bra =)

Ronja trodde nog det var hennes födelsedag (hon fyller den 15 april) för hon älskar när vi sjunger födelsedagssånger (förr fick hon alltid följa med in i sovrummet och upp i sängen, nu fick hon snällt vänta i dörren), sedan fick hon bacon av B och så fick hon slicka grädde från elvisparna när jag fixat tårtan = Det bästa som finns, att hon får magbesvär senare är en annan sak... Nu är dessutom B ute och leker med henne, bättre än så blir inte ett hundliv;)


Senare idag blir det att inviga grillen, varmt ute är det inte, men det är sol (just nu iaf). Det blir grillspett med massor grönsaker, kött och korv =) Sedan till efterrätt blir det ju tårta. Tror vi tagit i lite väl när det gäller mat, det blir ju bara vi 2 idag (om ingen oväntad gäst dyker upp förstås;) Men det blir bra ändå. Till helgen kommer syster J och O hit och nästa vecka är det påsklov så då kommer mamma och lillasyster N. 

Känns rätt skönt med ett lugnt firande tycker både jag och B, vi får passa på för om några veckor blir det väl allt annat än lugnt;)

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att ni får besök av J&O! :) Gratta B så mycket från mig. Vi kommer och kramas och grillar osv så snart vi/ni kan. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska bli trevligt att de kommer=) Ni är så välkomna, men det vet ni ju =) Kram

      Radera