måndag 9 april 2012

Helgbesök

Har haft en väldigt trevlig helg med besök av J&O. På lördagen hade vi ju bokat bord på herrgården, det var jättemysigt. B var väldigt upptagen i köket men en liten stund kunde han sitta ner och umgås iaf. 

Maten var supergod såklart;) Vi satt en bra stund i salongen sedan och myste med en kopp te och lite påskgodis ;)


Vi åkte därefter hem och tog det lugnt en stund innan O åkte och hämtade B som slutade vid 22. J, som blivit en hejjare på att sticka och virka (hon är oxå sjukskriven och hemma mycket nu pga hennes foglossning) visade mig ett nytt stickmönster, så nu håller jag på och stickar på en ny filt igen, denna är dock mycket mindre och tunnare ;)


På söndagen fyllde O år så vi firade honom lite grann. Det blev grillat till mat =) Entrecote, sallad, bea-sås, sparris och champinjoner stod på menyn, det var O som valt ;) 


Till efterrätt hade J köpt små bakelser? med jordgubbar, vaniljkräm och pajbotten typ, jättegoda =)

Sedan skulle ju tyvärr B tillbaka till jobbet vid 15:00 och jobba kväll, men tyckte vi hann med mycket ändå.

De åkte sedan på eftermiddagen och jag tog det lugnt här hemma, skulle hämta B vid 23 och då var jag väldigt trött, men det gick och hem kom vi;)




J stod och fixade med såsen.












Efterätt, B och O som båda fyllt år fick en triss till fikat. Tyvärr vann ingen av dem men lite spänning blev det ändå;)















Idag låg jag faktiskt och vilade till 11:30, vääldigt länge för att vara jag (klart jag var uppe o kissade några ggr, blåsan är verkligen minimal nu) Fick frukost på sängen av B med, tack =)

Domningarna i händerna har blivit värre, fingerlederna är jättestela och jag har svårt att knyta handen helt och de domnar av i fingrarna. Riktigt obehagligt eftersom jag inte kan använda händerna som jag vill, tappar lätt saker och det är jobbigt att sticka mer än några varv i taget = ogilla.
    Det blir lite bättre efter en varm dusch, antar att det kan bero på att jag samlat på mig vätska, för nu syns det även på just fingrarna. Inte för att jag tidigare haft världens smalaste fingrar men nu är de tjocka... hoppas jag blir av med vätskan snabbt efter förlossningen, för det är riktigt jobbigt att inte få på sig de skor man vill, vara extra tung samt dessa domningar då.

Picachu trivdes bra med att få ligga högt upp;) Lillen, det blir en utmaning för honom när han inte längre är mattes nummer 1 och inser att det finns en ny liten familjemedlem som ska bäras omkring på om några veckor, hehe, tror dock det kommer gå fint. De brukar ju anpassa sig bara man inte glömmer bort dem, att "flocken" blir större är bara naturligt.
    Jag behöver ju inte tänka på bärande-biten för Ronja har jag inte burit på måånga år;) , men att se till så hon inte blir utanför är nog väldigt viktigt.



Mitt bidrag till påsken;) Mer än så blev det inte, lätt att städa undan  är det med =p
Idag har vi tvättat bilen, det var välbehövligt med all salt som fanns på den. Dock fick vi hålla Ronja i hundgården under tiden. För de som inte vet så är hon GALEN i vatten (samma sak med snö och is)och när B körde med vattenslangen kunde hon inte hålla sig. Jag tyckte dock det var lite väl kallt ute ännu för att låta henne leka med vattnet, med hennes tjocka päls tar det ju evigheter att torka och en förkyld hund vill jag inte ha. Så glad var hon inte av att bli inlåst, men hon fann sig i det och fick såklart komma ut så fort vi var klara.




Skönt att få bilen ren, för ett tag iaf;)
















Nu håller jag på att tvätta kläder igen (vart kommer all smutstvätt ifrån undrar jag?) och B som gick upp mycket tidigare än jag ligger och vilar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar