söndag 29 april 2012

Besök

Nu i helgen har vi haft massor med besök från min familj som ville komma och titta på Mimmi =)

På fredagen kom först min pappa och hans tjej T och hälsade på=) Vi passade på att ta en promenad med vagnen och hade det bara trevligt. Pappa hade lite svårt att släppa ifrån sig Mimmi när de skulle hem, det är ju trots allt hans första barnbarn (även om det kommer en plutt till om några veckor;)

Pappa (Morfar) håller Mimmi för första gången, kärlek =)
















Promenad, Pappa/Morfar ville köra vagnen =)












Senare på kvällen kom syster S och hennes sambo C, de är även gudföräldrar till Mimmi =)

Mimmi och hennes gudfar
Mimmi och hennes gudmor (som även är hennes moster =)
















S&C har stannat hela helgen och myst =) 

På lördagen kom min äldsta syster och hennes man, syster J och O. 

Mimmis äldsta moster =)
J har bara några veckor kvar innan hennes bebis kommer (Mimmis första kusin på min sida av släkten). 

Syrrans chihuahua var lagom road över att se att mattes knä var upptaget av en liten konstig sak som pep då och då, men det är bara att han vänjer sig, för snart kommer det alltid vara så hemma hos dem med;)











O fick öva på att hålla lite, snart blir ju även han pappa =)
















Mys i soffan =)












På söndagen jobbade B men vi bestämde oss då för att åka och äta brunch på herrgården, jag och mimmi följde såklart med. Innan passade jag och S på att ge Mimmi ett bad, det var välbehövligt och hon tyckte det var skönt =) 

Första restaurangbesöket för Mimmi, hon var så duktig och sov genom hela middagen. Jag var lite rädd att hon skulle vakna så jag skulle vara tvungen att amma henne där (tkr det känns lite jobbigt att amma på andra ställen än hemma ännu då vi ibland fortfarande kör med amningsnapp = lite krångligt och en del mjölkspill) men hon sov så gott, min duktiga tjej.


Desserten intogs i salongen =)
Jag =)













 Mimmi sov så gott i vagnen. Är så glad att vi köpte sulkyn, det är så smidigt att bara klicka på babyskyddet där så man slipper väcka henne när hon ska ur bilen.
Mysigt =)
















Vi stannade tills B jobbat färdigt så han åkte sedan hem med oss. Så skönt att slippa åka och hämta honom igen sedan.

Imorn blir det först besök på BVC och sedan ska jag till neonatalen på sjukhuset för att lämna blodprover och mjölkprover, är allt ok så ska jag börja donera mjölk till de små prematura barnen där =) 



Ställde mig på vågen nu i helgen, 2 veckor efter förlossningen. Jag har sedan förra veckan gått ner ytterligare 2,5kg så nu har jag gått ner totalt 12,5 kg. Bara 3,5 kg kvar till inskrivningsvikt, sedan finns det mer att jobba på såklart. Syns att vätskan i kroppen börjar försvinna, är inte alls så svullen om fötter och ben eller ansikte längre, så skönt. 

 Lite fundersam på om napp är gott? ;)

Hon tar den ibland men lika ofta suger hon på händerna.. Hoppas hon fortsätter med nappen för att vänja av en 3-åring med tumme är inte lika lätt som att ta bort nappen, och en napp förstör inte heller tänderna på samma sätt.. (därmed inte sagt att det är lätt att vänja av dem med napp heller, men lättare än tummen är det iaf)



Mys på det överfulla skötbordet (Då vi har så dåligt med avställningsytor i sovrummet blir det lätt att man lägger saker på skötbordet istället.. Nåja, än så länge är hon så liten att hon får plats;)

Här är hon glad för en gångs skull när hon ligger där.  annars tycker hon inte om skötbordet, så det blir snabba blöjbyten;)






Tack alla som kommit på besök denna helg, det har varit jättetrevligt och mysigt =) Tack också för de fina presenterna till Mimmi =)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar