fredag 6 april 2012

Sluttampen..

Ny vecka imorn, nu är slutet på denna graviditet inom räckhåll iaf, MAX 4 veckor kvar (om hon ska jäklas och hålla sig kvar till övertid sas), och 2 veckor till bf.

Mådde inte något vidare igår kväll, hade inte anfall på g eller nått sådant utan bara en yrsel-känsla i kroppen och huvudvärk. På fm hade jag en del förvärkar men de lugnade ner sig sedan så vet inte riktigt vad det var som gjorde att jag mådde dåligt.


 Jag som hade förberett liite iaf om någon liten påskkärring/gubbe skulle dyka upp. Visst såg jag några stycken gå bland husen men sedan råkade jag somna i soffan och vaknade inte förens det var mörkt ute. Det var ju lite snopet kan man säga... Jag hade glömt ställa ut påskriset oxå och inga lampor var tända så inte konstigt att inga barn kom och knackade på, det såg inte precis ut som att det var någon hemma... jaja skitsamma, men lite typiskt mig är det allt, =p

Ronja har tråååkigt, hon tittar på mig med stora ögon och huvudet på sned, men nej tyvärr, jag orkar inte gå promenad eller leka ute idag. Har fortfarande ont i huvudet och är yr (dessutom är inte vädret särskilt lockande, snö och kallt..). Det mest ansträngande jag gör idag är att hänga lite tvätt.

Jag har nu äntligen tvättat lakanen till spjälsängen och vagnen. Inte för att det var så mycket dock, har bara nått ombyte till båda och 2 bitar plastad frotte, så det är väl på den punkten som mer behövs. Tänker dock att det inte är så bråttom med sådant, i början lär grodan mest ligga i vår säng misstänker jag och i vagnen kommer vi inte behöva ha täcke nu i sommar, det räcker väl med filt då tror jag?

Jag skulle hämtat B efter han slutat jobba igår men jag kände mig så risig att jag faktiskt inte vågade ta bilen. Det hade kanske gått om jag varit absolut tvungen men när man har svårt att fokusera blicken och ont i huvudet känns det ganska dumt att chansa.. Han fick sova på jobbet istället. Inte kul men skönt att han ändå har den möjligheten.
    Jag tycker det börjar kännas ganska jobbigt att sova själv hemma.. Nu kan det ju faktiskt sätta igång i princip när som helst och att veta att han inte är hemma och kan ta sig hem asap är ganska jobbigt..

Jag har börjat känna lite skillnad i rörelser hos grodan, hon rör sig väldigt mycket lååångt nere i magen nu, som att hon försöker gräva sig utåt;) hehe, det lät ju skumt. Dock har jag inte riktigt det där trycket än som alla talar om, visst känner jag att hennes huvud är i bäckenet men tyngdkänslan har inte kommit än. Vissa pratar ju om att det flera veckor innan fl kan kännas som att bebisen är på väg ut just för att den glidit så långt ner. För min del trycker det mycket precis vid övre kanten av blygdbenet, det bubblar en hel del också, vet inte riktigt vad hon sysslar med;) Kanske den där tryckkänslan kommer när tappen vänt sig framåt och sjunkit ner lite så bebisens huvud kan åka ner mer?

B tog en bild på magen i onsdags. Snaart är det över =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar