torsdag 22 december 2011

tabletter, packa och planera

Idag måste jag in till stan (lär inte vara ensam) och köpa en kattbur som både kiwi och ungarna får plats i. Ska även försöka hitta en klänning/tunika att ha till julafton (hade ju inte planerat att ha speciella kläder då jag eg skulle jobbat julafton o juldagen).

Jag tycker faktiskt att de nya värktabletterna hjälper bättre än de andra, varför fick jag inte dessa direkt? Har inte känt av någon antydan till "anfall" heller så hoppas jag slipper det, lite tidigt att utvärdera ännu kanske men ändå. Dock känner jag av när jag gått för länge utan att ta dem, värken kommer direkt.. Jag är livrädd för att bli beroende och vill därför ta så lite som möjligt men gör det för ont så måste jag ju ta dem. Just nu tar jag 2 tabl morgon och 2 kväll, men kan även ta 2 mitt på dagen om jag vill, samt så har jag kvar de andra tabletterna som jag tar om jag får ett anfall, men det gäller bara fram till v26, sedan får jag inte ta dem mot anfallen över huvud taget utan då är det bara att åka till förlossningen och kommer då få sprutor istället, vad det var för sprutor sa dom inte :/

Ikväll och imorn fm blir det till att packa bilen, jag får göra allt själv då B jobbar så det lär ta sin lilla tid. Har dock skrivit listor så hoppas allt kommer med. Alla saker till djuren och djuren själva tar upp det mesta av vår lilla bil men lite kläder och lakan ska vi få med iaf;) Knepigt nu på vintern då man måste ha med tjocka jackor och extra skor som tar massa plats.

Det lutar åt att vi åker fredags kväll men inte säkert än. Jag vet att det är den sämsta dagen att åka på men vi åker så pass sent att jag hoppas den värsta trafiken lättat. Största fördelen att åka sent är att djuren sover då  och  man slipper stressa på själva julafton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar