fredag 2 december 2011

Obehagligt..

Igår på ul höll jag ju på att svimma under undersökningen, trodde det endast berodde på att jag låg på rygg och bebisen tryckte mot någon stor artär.. men på kvällen på jobbet hände det igen. Vi höll precis på att hjälpa en boende så jag kunde inte gå därifrån och jag kände hur det svartnade för ögonen och benen vek sig. Tillslut kunde jag ursäkta mig och gå ut. Jag tog ett glas saft och satte mig på balkongen utanför och försökte slappna av. Fy vad läskigt, har då ingen lust att ramla på deras hårda golv :/

Funderar på om det är blodsockerfall (det var därför jag tog ett glas saft) som jag får? Känns ju inte jättebra om det ska fortsätta såhär? Jag vet att jag inte är jätteduktig med kosten och gärna hoppar måltider, har tappat suget både på mat och sötsaker men försöker äta frukost samt ett lagat mål mat om dagen (iaf nu när jag jobbar). Yrselkänslan gick över efter några minuter iaf och jag kunde fortsätta jobba. Hemma har jag blivit liknande yr men då har jag behövt spy först innan det gått över..

Jag har börjat få vallningar med (jaa precis det som kvinnor i klimakteriet brukar få), det går från normalt till att jag blir otroligt varm på ett par sekunder. Det händer ofta i bilen och B som är väldigt frusen av sig blir inte särskilt glad när jag helt plötsligt ändrar från varmluft till det kallaste. De senaste gångerna har han muttrat om att han minsann ska ha med en filt i fortsättningen för såhär kan man ju inte ha det och att han längtar tillbaka till florida (kan tillägga att han redan går med 2 tjocka tröjor, jacka, mössa, halsduk och tjocka vantar så fort han sticker näsan utanför dörren)
Hallå, det är inte ens minus ute, när riktiga kylan kommer så lär han frysa ännu mer och vad ska han då ta på sig?

Nu har jag precis fått i mig spagetti och köttfärssås, känner hur det bränner i munnen, råkade visst hälla lite väl mycket stark chilisås i köttfärsen, men gott är det;)

Om 30 min åker jag till jobbet, 3dje kvällen i rad nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar