måndag 12 december 2011

Ont=(

Ont gör det, suck, blev inte mkt att sova i natt. När smärtan blir värre kan jag inte ligga ner alls, spelar ingen roll om det är på sidan, rygg eller mage (joo jag har försökt ligga på magen men då blir grodan sur..) Jag gick upp och tog mer smärtstillande, satt och lekte/myste med kattungarna en stund och väntade på att tabletterna skulle börja verka.

Hade jag inte varit gravid så hade jag naturligtvis fått mer och starkare tabletter för att slippa smärtan, nu får jag gå omkring med smärtan hela tiden men de tabletter jag får tar bort smärttopparna iaf.

Vill bara veta vad som är felet. Hade det varit någon muskel så hade jag reagerat på när de klämde på ryggen och hade inte kunnat böja mig fram, bak och åt sidorna utan ökad smärta, samma sak gäller skelettskada naturligtvis... Nu var det inga problem, jag kan alltså böja mig ner och hämta något på golvet utan att det gör mer ont än annars, och det är det som är skumt.. Däremot ökar smärtan om jag sitter länge i samma position, men vet inte om det beror på att jag känner efter mer då eller för att jag just sitter still.. Jag har inte slagit i ryggen eller legat konstigt heller..

Det är inte heller foglossning eller sammandragningar (förvärkar eller whatever) Det kunde dem utesluta på förlossningen.
Hjärtat slog fint enligt EKG:t så inga konstigheter där..

Nu är det andra saker de kollar på (därav flera blodprover som man måste vänta på då dessa prover inte kollas i nkpg utan skickas iväg), eftersom smärtan är diffus och flyttar sig tyder det på att det kan vara något skit inne i kroppen. Jag hade feber när de tog temp i ambulansen men ingen UVI eller annan infektion så det är lite märkligt måste jag säga..

Oroar mig lite över jobbet.. måste ringa och prata med dem då jag planerat jobba en del framöver, som det är nu är det totalt omöjligt då det är ett helt företag bara för mig att köra bilen (körde B till jobbet i morse och det var ingen rolig historia=(

Känns lite hopplöst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar