tisdag 13 december 2011

Jobbet och värktabletter

Idag har jag ringt jobbet och förklarat vad som hänt, jag kommer inte jobba denna vecka alls utan avvakta och ringa igen på måndag för att besluta om jag kommer kunna jobba i jul eller inte. Känns verkligen skit, hade räknat med att jobba ihop en del pengar nu i december, vi behöver dem verkligen...
Men, pengar är inte allt, min kropp måste hålla ihop också och jag vet att jag inte kan jobba i det skicket jag är nu....

Vi var i Ingelsta idag på fm, var tvungen att åka till apoteket för att ta ut mer värktabletter och handla mat, så det var bara att bita ihop och köra, B skulle verkligen behöva ha körkort nu, men det är som det är med den biten..
Han var och fixade gran idag iaf, vi som inte skulle ha en gran i år tyckte jag, men joo gran måste man ha tyckte han, annars blir det ingen jul.. Så nu är granen inne och klädd, katterna tycker det är vääldigt spännande med allt pynt så vi får väl se hur länge det dröjer innan de försöker sig på något, söta kattkräk;)


Idag ringde de äntligen från vc i Åby ang B, så nästa vecka ska han komma tillbaka till läkaren, de har hittat något tydligen... Hoppas hoppas det är lättbehandlat så han kan få ordning på det där och slippa smärtan.

Detta år har verkligen varit ett SKIT-år, med sjukdom och andra saker... Både jag och B har haft frikort länge på sjukan så det har varit ett evigt rännande till vc och sjukhus..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar