måndag 19 december 2011

Det blir inte alltid som man tänkt..

I år var ju tanken att jag och B skulle jobba hela julen. Nu har jag ju fått säga ifrån pga mina smärtor som inte ger med sig det minsta, det har snarare ökat =( Och B hade totalt missförstått och ska inte alls jobba i jul. Alltså är vi båda lediga.. Därför kommer jul att firas hos syster J med man i år istället, känns skönt att få vara hos familjen när man inte är så kry själv och orkar ta hand om allt hemma.. 

  Problemet.. vad gör vi av alla djur? Vovvarna följer med oss såklart. Det blir trångt men det går. Hankatten tog min mamma med sig hem i lördags. Vi kan nämligen inte ha honom och kattungarna tillsammans utan tillsyn då han har blivit väldigt avundsjuk och nafsat efter en unge = inte bra.. Så han får stanna hos mamma, det kommer bli jättebra för honom, där får han uppmärksamhet och kärlek. Katthonan och ungarna får hänga med oss. Inte optimalt alls, speciellt eftersom J och O är allergiska men vi har inte så mkt val, går ju inte att lämna dem hemma, och inte lätt att hitta kattvakt då de behöver mycket tillsyn.. Tur att kattungarna än så länge inte springer omkring överallt, sedan att de diar och ännu inte gör nr 1&2 överallt är också såklart ett plus, samt att de bara är 2 =p

Vi kommer åka på julafton eftersom B jobbar sent den 23e. Nu har jag skrivit en låång lista över allt som måste med, bara sakerna till djuren tar massa plats, så jag och B får inte ta med så mkt kläder själva för då går inte allt in i vår lilla bil. Vi kommer även åka hem till mamma & pappa en sväng efter jul och jag hoppas jag får möjlighet att träffa farmor o farfar, saknar dem..

Jag hoppas min rygg pallar allt bilåkande. Det får bli mycket raster för mig och hundarna, så vi får sträcka på oss. Vi kommer åka tidigt på julaftonsmorgonen så att det är ljust ute och så att vi har gott om tid på oss att köra..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar