torsdag 29 december 2011

julen

Jag har verkligen haft en underbar jul, trots ont och sjukdom så har det varit så härligt att bara umgås med min fina familj. Vi åkte till syster J och hennes man O i Borås dagen innan julafton. Det var jobbigt att köra (vi åkte hemifrån 19:30 och var framme runt 23:00), bilen var fullastad till max och orkade knappt upp för backarna men tillslut var vi iaf där=)

Alla andra hade redan kommit, dvs syster S med sambon C och Pappa samt mina 3 småsyskon. Så totalt var vi 10 personer, 5 hundar och 3 katter. Tur att syrran bor i ett stort hus med 4 våningar så vi kunde dela upp oss=) Vi tog källarplanet, bäst så då min syster är allergisk mot katter, då fick de ett eget rum att vara i så de kunde busa fritt.

 Den 26 var vi på mellandagsrea i borås, hittade lite kläder till grodan =) Den 27 åkte vi till vimmerby. Jag har gått och fått samma förkylning som övriga familjen, jag kan knappt prata, har sjukt ont i halsen och hostar massa slem samt att jag har feber.. inget roligt mao. 

Igår var vi ändå en kortis på stan, jag hittade inget till mig men Brandon hittade 2 jättefina tröjor =) sedan köpte vi mer bebiskläder. Vi hittade en jättefin overall som grodan ska få åka hem i från BB. Den är väldigt tjock men april är ju lite lurigt, kan vara varmt och soligt eller svinkallt och massor snö. Tror den blir bra iaf =)

Jag hann också med att träffa en kompis från gymnasiet över en fika. Hade inte träffat henne på ett år så det var kul att ses, fanns mycket att prata om=)

Idag åkte B hem, eller, han åkte till K-holm. Han ska jobba hela nyårshelgen, så jag är kvar i Vimmerby, kommer åka hem nyårsafton ist då lillebror ska ha hemmafest.. inget jag är sugen på att delta i precis.
 Med sig hade B vår hankatt Mango. Vi kunde tyvärr inte ha kvar honom då han nu 2 gånger bitit en kattunge.. kattungen blev inte skadad, bara rädd, men vi vågar helt enkelt inte ha kvar honom.. Kiwi blev rasande och hade jag inte stoppat henne hade hon lätt klöst sönder ögonen på Mango, så arg hon var, med all rätt, snacka om modersinstinkter =)
Därför får han nu komma tillbaka till sin förre ägare, det blir bäst så, känns jättetråkigt, han är verkligen supergo mot människor men funkar inte med andra katter så bra, hundarna däremot tycker han om=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar