fredag 9 december 2011

Hängig

Igår var ingen rolig dag, skulle jobbat men precis när jag skulle gå ut och göra i ordning bilen (skrapa rutor och värma upp den) så mår jag helt plötsligt akut illa och spyr på golvet.. Samtidigt får jag en diffus smärta i magen/bröstet, jag ger mig inte utan torkar upp och försöker gå ut ändå. Börjar skrapa rutorna på bilen men benen viker sig och jag blir yr. Inser att det här går inte så jag fick ringa till jobbet och sjukanmäla mig i sista sekunden..  Skäms över det för jag vet hur svårt de har att få in en ersättare i sista stund och jag vet även själv hur det känns som personal att inte veta hur man ska fixa resten av dagen som underbemannad om ingen dyker upp...
 Det stör mig att det kom så plötsligt, jag hade mått bra innan på dagen, inte en tanke på att jag inte skulle jobba. Och stackars B kom inte hem, vi skulle mötts i stan efter jag slutat och åka hem tillsammans men eftersom jag inte kunde köra bilen så fick han vara kvar och jobba över istället..

Trots detta var det rätt val jag gjorde för jag var yr hela kvällen, spydde flera ggr och hade riktigt ont. Som tur är har jag fått sova hyfsat i natt och mår bara lite illa nu på morgonen, är mest matt och hängig nu.

Undrar om det var något olämpligt jag ätit eller om jag blev magsjuk? Lillgrodan verkar inte ha påverkats utan sparkar och har sig precis som vanligt.. Skönt det iaf.

Idag ska jag bara vila och ta det lugnt. Måste orka åka och hämta B ikväll, för 3 nätter på raken ska han inte behöva sova på jobbet, speciellt inte eftersom han ska sova där i helgen igen, inte så kul att vara mer på jobbet än hemma..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar