tisdag 6 december 2011

magen växer..

Ganska svårt att försöka gömma den magen;) Bild tagen på morgonen innan vi åkte på ultraljud 1 december.

Jag har märkt att jag börjar få mycket hår ovanpå armarna och mitt på magen. Det ser faktiskt ganska komiskt ut, det har inte blivit tätare med hår utan det är de hår som redan finns som blivit mycket längre. Tur att jag har väldigt ljusa hårstrån, det märks alltså inte på avstånd men om jag ex duschat så syns det tydligt på magen eftersom håren blir mörkare. Vi tycker det är ganska roligt här hemma eftersom B totalt saknar hår på armarna och överkroppen (ja, klart att han har på huvudet, lite på hakan om han inte rakar sig samt under armarna) och så har jag massor, hehe. Kan behövas lite värmande vinterpäls så jag klagar väl inte, tur att det inte är badsäsong;) Har fått höra att det beror på att man inte tappar lika mycket hår under graviditeten utan håren sitter istället kvar och fortsätter växa. Det är därför man ofta tappar mycket hår efter förlossningen och när man ammar då alla dessa hår som man skulle tappat under graviditeten faller av då istället.

Jag troor att jag har känt bebisen utanpå magen idag. Väldigt svagt men ändå något där som kändes på handen=) Vore trevligt om B fick känna snart han med så kan han kanske sluta med att konstant hålla handen på min mage när vi ska sova i hopp om att känna något. En stund är det jättemysigt men sedan blir det bara jobbigt att ha hans hand där när jag vill ändra läge, dessutom är det ganska obekvämt att sova med linnet upprullat över magen=p

Däremot älskar jag det faktum att han bryr sig och vill vara en del av graviditeten. Han ger mig ofta massage, oftast utan att jag frågar efter det (snarare jag som ber honom sluta då jag av någon anl ofta känner obehag om jag får beröring för länge på samma område), han är stolt över min mage och pratar med grodan i magen på kvällarna. Han bär alltid när vi handlar (gör han iofsg när jag inte är gravid med) går upp på morgonen med mig när jag börjar tidigt för att se till så jag får i mig frukost och startar bilen åt mig. Frågar alltid om jag är hungrig och lagar mat åt mig om han är hemma. Listan kan göras lång och det låter verkligen som att jag är bortskämd.. men naturligtvis gör jag väldigt mycket för honom med så jag tror det går på ett ut faktiskt=)

Kattungarna växer och är riktigt goa nu, de går inte många steg på sina darriga ben så än så länge vet man vart man har dem;)
Myser på mattes håriga mage, haha. Det är denna position vi brukar inta på kvällarna framför tv:n. =p

2 kommentarer:

  1. Längtar tills jag får träffa er, vovvarna och kattungarna nästa helg! <3

    SvaraRadera
  2. Längtar till vi får träffa er med=) Ska bli mysigt<3

    SvaraRadera