måndag 5 december 2011

Mysdag

Idag har både jag och B varit lediga för en gångs skull. Istället för att ta tag i 1000 saker som borde göras så har vi hart en riktig slappardag. Vi gick i myskläder till 15:00 då vi kom på att det vore trevligt att åka in till stan, så en snabbdusch blev det och sedan åkte vi till Ingelsta. Tanken var att vi skulle hitta en tröja till B att ha på sig när vi ska äta julbord på herrgården men B var mer intresserad av att kolla på mössor (han har redan ett gäng) så jag gav upp rätt snart.

Istället satte vi oss och åt på Lindahls och pratade om vad vi behöver inhandla till bebisen, mysigt. Jag är lite fascinerad över hur magen efter jag ätit blir stenhård. I vanliga fall kan jag dra in magen lite grann och den är hård upp till naveln (toppen på livmodern) och mjukare över men efter jag ätit blir den stenhård överallt och putar rejält, ser ut som jag hoppat en månad framåt i tiden efter maten;) det lägger sig dock efter någon timme.
Märktes tydligt en dag på jobbet då jag börjat ha jobbarbyxorna över magen (jobbtunika över såklart) och då hade jag precis ätit när jag kom till jobbet så tog en storlek större byxor, efter en stund började magen sjunka igen vilket ledde till att jag höll på att tappa byxorna, jag kände hur de började glida och helt plötsligt hade jag jättehäng på byxorna, haha.

Nu sitter vi åter hemma i soffan och myser, kattungarna har börjat bli lite mer vakna och är nyfikna på vad som händer runt om kring men de vågar ännu inte lämna filten de ligger på =) Dock kommer de gärna upp i knät och myser med oss, skönt med en lugn dag då och då tillsammans. Vi får passa på nu innan bebisen kommer, för sedan lär det väl inte bli mycket tid över för dagar som dessa=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar