fredag 7 september 2012

Sömnbrist

Fy för att inte få sova.. I natt vaknade hon vid 01 (somnade inte fören 22) och var vaken med endast några minuters slumrande fram till 08:30, då sov hon ca 25 min, sedan åter vaken. Ingen sömn för någon av oss Mao..

Vi åkte till öf i kärna så B kunde få sova lite (han hade haft henne stor del av natten, fast vi har varit vakna båda två..)

Hon var trött på öf men höll ändå ögonen öppna.. Hon fick faktiskt en liten gurkbit att suga på vid fikat - den var lite tunn så blev mest slamsor så hon fick inte ha den så länge - oj vad arg hon blev när jag tog den, så visst kliar det i munnen på henne. Att vi åkte till Kärna ist för Ryd berodde på att vi skulle träffa Anna som var där med sina söner, mina kusinbarn:)

Mirjam slumrade några minuter när jag ammade henne men sedan var hon vaken igen.. Hem kom vi och ff vaken, jag var så sjukt trött - är jag trött kan jag inte heller äta och på gott humör blir man inte heller. Försökte få henne att somna i sin egen säng men hon började gråta hysteriskt så jag gav upp tillslut och lade henne hos mig så fick hon försöka äta sig till sömns medan jag höll fast henne (låter hårt men det går verkligen inte att ha henne still just nu)
De senaste dagarna har hon börjat gråta mitt i amningen - det har hon inte gjort sedan hon hade kolik.. Kan vara tänderna som är på g - dvs ont i munnen..

Idag har jag bestämt att hon ska få prova gröt! Hoppas hoppas hon blir trött av det.. Annars vet jag inte vad jag gör:/

Det är 4-månaders gröten från nestlé jag köpt, samt även en liten burk 4-månaders päronpure. Vi får se vad hon tycker om det. Ska ta det väldigt lugnt iaf, blir bara några skedar så hon får känna på konsistensen och smaken. Kanske åker allt ut igen - eller så äter hon med god aptit;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar