lördag 8 september 2012

Resultat 1 vecka fakir

Nu är veckan avklarad! Det har varit en väldigt upp och ner vecka. För mig som eg inte gillar att äta fett har det tagit emot mycket i början men nu när jag förstått att man bör äta fett för att bränna fett så går det bättre.

Kan inte rekommendera att äta såhär när man helammar dock.. Kroppen behöver kolhydrater för att orka med amningen vilket jag märkte tydligt genom att bli illamående och få ont i huvudet. Då är nog vanlig lchf bättre, men det är svårt att hålla sig när man vill gå ner i vikt fort. För visst ger det resultat direkt!

På 7 dagar med fakir gick jag ner 6 kg!

Det räcker just nu, kommer ta det betydligt lugnare nu och vet att ett par kg kommer läggas på igen när jag börjar med kolhydrater då de binder vatten.. Läste någonstans att 1 g kolhydrater binder 2,7g vatten.. Det blir mycket vatten det!

Såhär har jag ätit denna vecka:
1/9
10:00 - 120g nötfilé + en klick smör
14:00 - 1/2 grillad kyckling med beasås
19:00 - 1 glas äggmjölk
20:30 - 4 skivor skinka med smör

2/9
7:30 - 1 fakirbiff med beasås + 1/2 glas äggmjölk
13:00 - 400g grillade kamben + beasås
17:00 - 4 skivor skinka med smör + 1 ägg

3/9
10:00 - nötfilé + beasås
15:00 3 små burgare (mcd - endast köttet)
18:00 - 2 ägg, 4 skivor bacon + beasås
20:00 - 1 glas äggmjölk

4/9
08:00 - 4 skivor bacon + beasås, 2 ägg
12:15 - 1 fakirbiff med smör
16:30 - 1 glas äggmjölk + 120g skinka

5/9
09:15 - 4 skivor bacon + beasås
14:00 - 2 ägg, 170g räkor + majonäs
17:30 - några skivor skinka
21:30 - 1 glas äggmjölk

6/9
11:00 - 2 ägg
14:00 - oxfilé + beasås
17:00 - 1 glas äggmjölk + ett par skivor skinka

7/9
08:30 - några skivor skinka
15:00 - 2 ägg + 3 skivor bacon
18:00 - 1 glas äggmjölk

De flesta äter väl 2-3 ggr/dag men när man är gravid eller ammar så blir man mer hungrig och behöver ofta äta mer, jag har ätit när jag blivit hungrig - vilket man ska, man ska inte följa schemat frukost, lunch, middag (enligt lchf) - så då har det blivit 3-4ggr/dag.

Jag har iaf bestämt att endast äta pasta/ris/potatis/bröd om vi äter ute eller hemma hos folk - och då måttligt. Kommer smaka om någon bakat/dessert men även där måttligt. Om jag ska äta något onyttigt så är det 1 gång/vecka - inte mer. Det kommer bli svårt för jag är sockerberoende och har alltid varit...men det funkar inte att utesluta det helt heller..

Hemma kommer jag äta liberalt (lchf) märks det att vågen går upp så får jag bli striktare igen och när jag slutar amma kommer jag köra hårdare för att gå ner de 5-10 kg som jag har kvar innan jag är nöjd;)

Jag har lärt mig väldigt mycket nu när jag börjat läsa mer om lchf och hur kroppen funkar. Jag kan inte äta turkisk yoghurt varje morgon och cf i all mat - alldeles för mycket kolhydrater.. Samma sak med nötter, måste minska där. Grönsaker kommer jag äta, men inga jättemängder för det är mycket mer kolhydrater i än man kan tro:/ måste läsa om vilka grönsaker som är bäst, för grönt måste jag ha på tallriken. Att majs är "big no no" vet jag nu;)
Frukt har jag saknat jättemycket så Max 1 frukt om dagen kommer jag äta.

Jag är inte heller rädd för fettet, men riktigt smör ska det vara, och fet grädde, inget light:) Haha börjar låta som min lchf-frälsta syrra;)

Vi får se hur det går helt enkelt;) när Mimmi inte ammas längre (eller bara nattammas) så får jag ta tag i resterande kg;)

Idag blev det ägg till frukost och kaffe med smör i.
Till lunch nu blir det varmrökt makrillfilé, mums :)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar